2013. január 7., hétfő

Veszed-viszed-eszed ?

(Képtelen vagyok megállni, be "kell" írnom:  "és van eszed ?"   bocs, csak  a rím kedvéért....)


Nos a csodás paradicsomot, paprikát, cukkinit, amit most az üzletekben vásárolhatsz, itt termelik  akarom mondani csinálják - nézd csak meg alaposan a csatolt térképet ! Nagyítsd ki ! Szorgalmi feladatként kiszámolhatod, ennyi m2-re hány m3 vegyszert permeteznek és mennyi napsugár éri a termést....
Jó étvágyat  !
Én maradok a hagymánál. Az (talán) itthon termett (?) 



Spanyol zöldségtermelés nagyobb térképen való megjelenítése

4 megjegyzés:

  1. Bár már épp' 1 órája szerettem volna itt hagyni a számítógépet, most csak annyit : ( nem védve a "mundér becsületét") - pl. van olyasmi, (is)hogy nem permeteznek !- hiszen (dobozban!) vásárolják a "rovarokat" pl. beporzáshoz, de kártékony rovarok ellen is, ill. az is igaz, hogy nem egyszer nem termőföldben vannak, hanem valamilyen tápszeres oldatban ?- és talán a permetezésük sem annyira "halálos," mint gondolnád. Mellesleg - bár régebbi a cikk címe :Geotermikus energiával zöldségtermelő nagyhatalom lehet... ... írtam fel magamnak, de nem tudom saját írásomat elolvasni. (laikus vagyok !- miért kellene pl. napsugár ? ) Természetesen senki sincs rákényszerítve arra, hogy vegye,egye... aki viszont igen,- azért (szerintem) ne legyen "bűntudata !" :-)
    **********************************

    VálaszTörlés
  2. Én is maradok a hagymánál (saját), meg a savanyúságnál (zömében saját ;) )

    Viszont talán tavaly télen volt egy cikk egy debreceni fiatalemberről, aki egy egészen különleges technológiával termel. Valamilyen üvegházfélében víz kering, melyben halakat tenyészt táplálkozási céllal, ez pedig egyben táptalaj mindenféle zöldségnek, pl. paradicsomnak is. Nem ígérem, hogy levadászom a linket, de hátha te megleled!

    "a pizzás"

    VálaszTörlés
  3. Google keresőbe írva : Agrárforradalom egy debreceni hátsókertben.
    Mintha - elég régen - a tv. is mutatta volna ? talán a TV2 Napló ?... (aki nem látta volna)

    VálaszTörlés
  4. Nos igen itt olvasható a cikk
    Biztos – mint mindig és mindenben, - bennem, az én maradi őstulok gondolkodásmódomban/szemléletemben van a hiba. Jó dolog ez a halas-napelemes-üvegház.
    De valahogy nem tudom elképzelni, hogy Magyarországon ilyenekben termelt zöldséget fognak hamarosan árulni. Vagy talán lesz Bp-en egy bolt a jobb népeknek… A többinek meg marad a tesco-s spanyol.

    VálaszTörlés