2013. március 1., péntek

Amrita Sher-Gil



Nagyon szeretem Schäffer Erzsébet stílusát, írásait. Most fedeztem fel egy eddig még nem olvasott, habár régebbi kiadású kötetét,  az „Egyszer volt történetek – találkozások” címűt. Ugyan még nem értem a végére, ám találtam benne egy számomra ismeretlen személyt/élettörténetet, gondoltam, megosztom veletek, hátha más sem ismeri. Aki meg mégis ismerné, remélhetőleg szívesen idézi emlékezetébe.

Amrita Sher-Gil (1913-1941) magyar származású indiai festőművésznő hazánkban nem hiszem, hogy túlságosan ismert de Indiában a 20. század egyik legnagyobb modern festőjeként tartják számon. Érdemes a wikiben türelmesen végigolvasni kalandos életútját, nemkülönben édesanyjának életére történő utalásokat is !
Ha ilyen sztorikkal találkozom, akkor néha egészen magamba zakkanok – micsoda életek léteztek/nek ! Regényeket lehetne írni róluk ! Sajnálom, hogy az 1999-es, Sára Sándor készítette 3 részes filmet nem láttam. Megnézném !
Sajnos a képeiből túl sok nem látható, szívesen elnézelődnék egy kiállításán is !


1 megjegyzés:

  1. Így - utólag - arra emlékszem,hogy láttam a filmet,bár szinte semmit sem tudok ma már felidézni belőle. Írod,hogy képeit megnéznéd ?- (kiállítást)- szerintem a You Tube-ba írva,hogy Amrita Sher-Gil ott vannak videok.

    VálaszTörlés