2013. március 11., hétfő

Tényleg jön a tavasz ?

Olyan „seperc” alatt bújtak ezek a kis virágok elő ! Csak néhány napsütéses óra, és ők már virágjukat nyújtogatják a fénybe...

 Hárs Ernő: Réti fűszerüzlet

Csikorog a jég redőnye,
lágyulnak a kátyúk.
Alvó fűszerüzletét
megnyitja a téli rét,
kirakja az árut.

Mindenfajta por és illat
felkerül a pultra:
kakukkfű és kankalin,
ménta, tyúkhúr, baltacim
kapható lesz újra.

Szelek seprik ki a boltot,
esők festik zöldre,
csiga szarva tapogat,
két fűszál közt pók szalad,
rugón jár a szöcske.

Megunva a hosszú böjtöt,
vásárolni mennek.
Megtelik a füleskosár:
mindent megkap végre a száj,
ami kell a szemnek


Szombat délután fényképeztem:

 Árvacsalán és veronika
 Gólyaorr
 Kutyatej
 Ibolya
 Salátaboglárka
 Törpe írisz
...és kedvenceim a bodobácsok, akiket mi mindig suszterbogárnak hívtunk

Ez másnap reggel, eső után készült a kertben...



4 megjegyzés:

  1. Én is ezt tapasztaltam. A hétre még lehűlést mondanak az időjósok. De jó volna egy nagy tavaszi kirándulásra menni a hosszú hétvégén. Hangulatos képeket készítettél :-)

    VálaszTörlés
  2. Mi meg a hagyományoknak megfelelően... kihordtuk a virágainkat a garázsból. ( leanderek,muskátlik...meg tudom is én )- hát... nagyon nem szeretnék egy (hirtelen) visszahordásban részt venni. Valamilyen cserépből (anno) kiöntöttem a földet... ( egy musk.ládába) - meglepett, hogy a medvehagyma meg ennek ellenére kinőtt !- ( holott totál elfelejtettem már)

    VálaszTörlés
  3. Döbbenetes, hogy mennyire előrejártok a növényekkel. Törpe írisz? Még a hegyüket sem dugták ki. Most meg hó takar mindent.

    VálaszTörlés
  4. Igen, sajnos az ország ezen része az elmúlt évtizedben meteorológiai szempontból nagyon megváltozott. Emlékszem 30 évvel ezelőtt, menyire irigyeltem Abbáziát - most afelé közeledünk....

    VálaszTörlés