2013. április 21., vasárnap

Őrült állatvilág – bizarr csaták



Hajnali filmélmény: Verrückte Tierwelt: Kuriose Kämpfe. A természetben  mindig  az erősebb nyer….és él tovább.  Ezért sok állat szokatlan taktikákat is alkalmaz. Láttam halat „beetető” vízimadarat, kígyót elásó földikutyákat, alattomosan terjeszkedő méheket, a tengerpart homokján (!) „vadászó” delfineket. És láttam, miként a szentjánosbogár lárvája cseles ragacs-gyöngyfüzérrel fogja áldozatát, majd kéjjel kiszívja belőle az életerőt/testnedveket: saját fejlődése, fennmaradása érdekében. (Nagyhirtelen fura párhuzamok is eszembe jutottak – de most nem erről akarok írni.) És még egy érdekesség: a kifejlett bogár már nem táplálkozik ! Nem tudtam.

Amiért most itten írok, az egy kérdés lenne:  mindenki tudja, miért szentjános bogár a neve ? Én ezt sem tudtam, de utánajártam. Ha téged is érdekel, kattints ide és olvasd/nézd végig:   http://www.termeszettar.hu/anyagok/szentjanosbogar/szentjanosbogar.html




 


Mivel oly nagyon régen tettem be ide verset, most egy rövidkét adok a szövegemhez:

Pilinszky János: Átváltozás


Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése