2013. április 16., kedd

Tavaszi saláta


Nos, tényleg itt a tavasz. A réten megjelent kedvenc salátám a madársaláta, hivatalos nevén galambbegy saláta / Valerianella locusta/.
Különleges egy termék ez, egy kis csomócska a piacon 100.- Ft. Már megfordult a fejemben, tán ezt kellene így tavasszal gyűjtögetnem és árulnom. Hiába van ebből egy kinemesített kertészeti változat /magja kapató a vetőmag boltokban is, illetve a már kifejlődött salátalevél néha nagyobb áruházakban előre csomagolva/ ez azért nem olyan, mint az „Istenadta” vad növényke. 
Szóval én maradtam a mezei változatnál.Ehhez is jó szem kell, illetve tudni kell a „titkos” lelőhelyeket, mert akárhol nem szeret élni. A „rétemen” van pár ilyen lelőhelyem, s elhatároztam, ma friss tavaszi /magam-szedte/ abszolút bio-saláta lesz ebédem melléklete. 

Ehhez kellett madársaláta, pár pitypang levél, egy kevés salátaboglárka levél, medvehagyma-levél, és zöldhagyma helyett metélőhagyma. Az utóbbi négy megtalálható a kertemben, nem kellett se messze mennem, se pénzt kiadnom érte. Nagyszerű saláta lett belőle. 
Erdőkóstolótól elirigyelve a bemutatót, ezek voltak az én "zöldségeim". 

Most már csak azt szeretném tudni, miért is "galambbegy" a neve ?

 

1 megjegyzés:

  1. Fogalmam nincs, hogy a képeken melyik a galambbegy - ill. időm sincs kutakodni utána. Hagyján, mert olvastam, hogy a galambbegynek - azaz annak a gaznak... van vagy 18 népies neve !- a g.begy csak az egyik. :-) Viszont nem tudom, közmondás-e ? van ez is : " Kerek a tanulság,mint a galamb begye ! "
    07:00 óra - nálam OFF !

    VálaszTörlés