2013. június 6., csütörtök

/Póré/hagyma-pörgető

Ha tegnap fokhagyma volt, ma legyen hagyma a téma !

Rendezgettem a félretett, régebbi anyagaimat, s rábukkantam a „dibidabi”-ra. Talán van, aki most felkiált, hogy „jaj, csak azt ne!” Ha ezek táborába tartozol, akkor most gyorsan csukd be a blogot és holnap olvashatod tovább. Ha viszont szereted /mint én/ és mosolyra akarsz fakadni, hát kérem tessék, hallgasd:
Nagyon meglepődtem, mert a neten kutakodva az alábbi dolgokat találtam erről a dalról:




A Loituma egy finn kvartett. A Kaustinen Folkmusic Festival az év együttesének választotta 1997-ben. 1989 őszén a Sibelius Akadémia népzenei tanszékén megalakult egy hét fős együttes „Jäykkä Leipä” (Szárazkenyér) néven, ennek a csapatnak az utódja a mai (négy tagú) Loituma. Az eredeti felállás két másik tagja Sanna Kurki-Suonio és Tellu Paulasto énekesek Svédországba mentek a Hedningarna együttesbe. A hetes utolsó tagja, Anita Lehtola mindkét együttesnél szokott dolgozni. Évekkel később, miután a csapat folyamatos zenei ívet írt le, különféle behatások alakították a zenéjüket. Ez volt az igazi fejesugrás a zenei áramlatok sokféleségébe. A finn népzene és a csapat sarokköveinek egyike az éneklés művészete: történetek és érzések átadására ez a legjobb médium. A Loituma-dalok átadják a hallgatóságnak a finn örökséget, a háttérben Martti Pokela és Toivo Alaspää támogatásával. A Loituma művészetének másik sarokköve a kantele (finn hárfa). A dalok hangulatát és egyedi világát ez a két fő irányvonal határozza meg. 2006-ban beindult a Loituma-láz, ennek köszönhetően számtalan remix és videó született, melyeket főleg a YouTube oldalain tekinthet meg az érdeklődő. Magyarországon is több rajongói portál alakult. A világméretű népszerűséget az „Ievan Polkka” (Éva polkája) című dal hozta a csapat számára. A humoros szövegű és vicces dallamú zene egy flash animációban egyesül az interneten egy japán grafikával (rendszerint Loituma Girl (Loituma lány) vagy Leekspin néven lehet találkozni vele)  
 



Az én kedvenc variációm pedig ez: http://www.rcom.hu/dibidabi /Bocsánat – én se tudom minden nap „megváltani a világot” – kell egy kis lazaság néha :-)/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése