2013. július 4., csütörtök

Haggy ma

Nem sikerül teljesítenem a tervet (=csak jó dolgokról írok) de hát a régi gyakorlaton nagyon nehéz változtatni (vagy lehetetlen) ?

Mert .… 
Hagymát kellett vágnom a körözötthöz. És akkor elővettem – no nem, amit tavaly vettem, mert az már szerencsére elfogyott – hanem a nem túl régen vásároltat. (Ámbár végső soron azért még ez is  tavalyinak minősül.)  A télire vett, az nagyon  vacak hagyma volt, egyik-másik „megindult” ugyan  februárra a pincében, ám hiába ültettem ki, (mint tavaly) – idén nem lett belőle édes kis zöldhagyma, csak egy bűzlő rohadt héjcsomó… És mit ád az ég,  nézzétek, ez is rohad belül.

Múltkoriban panaszkodtam az íze-bűze sincs lila fokhagymára és tessék, már rendes hagymát se lehet kapni…
Honnan jönnek ezek ? A Föld melyik távoli tájáról ? Vagy ha mégse messziről, akkor mivel kezelik, hogy ilyen abnormálisan viselkedjen ? Rendes hagyma csírázik, hajt tavaszra, rendetlen meg elrohad.
Pár napja kérdeztem a piacon, hogy „rendes” fokhagymájuk nincs ? Az volt a válasz, hogy „Csak ilyen vetőmagot lehet venni.” Na, akkor bezárult a kör. Euban vagyunk (bár mondhatnám másképp is) – eszi nem eszi, nem kap mást.



Jót mosolyogtam, amikor most bemásoltam ide ezt a képet. Becs szó, nem néztem az újságcikk címét, amikor fényképeztem – de szerintem telitalálat… abszolút passzol a gondolataimhoz. 

3 megjegyzés:

  1. A miénk is pont így rohad :( Idén tereprendezés miatt nem dugtam főzőnek a kertben, de már bánom :( Idén fokhagymát sem dugtam, de most, hogy ezt írod, jövőre tuti fogok (rengeteg maradt tavalyról - e-mailben, ha gondolod, felvehetjük a kapcsolatot, és adok szívesen pár fejet kidugni a kertbe, ha van helyed - anyósomtól származik és évek óta szaporítjuk) - néztem is ma a piacon a nagyfejű lilákat és kesernyésen mosolyogtam a múltkori bejegyzésedre gondolva. Szerintem ezeknek a fokhagymáknak nemcsak a színe, az íze stb., a mérete sem normális. A miénk kb. ötöd akkora, de egy gerezd elég belőle egy hétre ;)

    A múltkor a bamán volt egy cikk, vagy talán a vg-n?, hogy a napraforgó növényvédőszerét betiltják az eu-ban, és olcsóbb lesz az eu-n kívülről behozni, mint itthon termelni, szerintem ennél nincs lejjebb...

    (A bogaras cikkedhez pedig annyit, hogy tenapelőtt a permetezés alatt megcsípett egy bogár, két kézfejnyi a csípés - tudnék mesélni a bőrklinikáról is, de most annyit, hogy azóta egyetlen tücsök sem ciripel a kertünkben, pedig azt is írta "a zújság", hogy csak a szúnyogokra és a méhekre(!!) káros. 8 tücsöklyuk tátong üresen a kertben és olyan süket csend volt tegnap este, hogy komolyan sírhatnékom volt. Méhek pedig tényleg alig vannak...

    VálaszTörlés
  2. Köszönettel elfogadom az ajánlatodat, küldtem E-mailt.

    VálaszTörlés
  3. Még nem jött át, ha holnapig sem ér ide, írok Neked én...

    VálaszTörlés