2013. augusztus 17., szombat

Integető

 
Még valamikor a télen (Volt ilyen? Volt…) kora reggel, az egyik buszmegállóban láttam a túloldali megállónál egy nénit, kosárral karján, szemmel láthatóan a piacra készülve. Jött egy busz, ő kedvesen integetett, hogy nem, nem erre akar felszállni. A buszsofőr barátságosan visszaintette neki – ha csak 2 mozdulatot és fél percet is, de megspórolt neki. Azt hittem, a néni valami különlegesség. De úgy látszik, tévedtem.

Ugyanis ma – buszon ülve – látom, hogy a megállóban áll egy bácsika. Ahogy közeledünk hozzá, ő is int, hogy nem erre a buszra vár…. A sofőr megint barátságos mosollyal visszaint, s máris húzunk tovább.
Nem nagy dolog ez a mozdulat, de olyan jó volt látni az emberség aprócska megnyilvánulását.  Hogy még nem veszett ki teljesen az egymás iránti figyelmesség….
Legalábbis az öregekből nem….
 

2 megjegyzés:

  1. Hú, ezt én is nagyra szoktam értékelni, sőt én is szoktam inteni, ha nem szállok fel egy buszra. Annyit számít, amikor az ember ül a buszon, és siet valahová (munkahelyre, gyerekeiért, vagy "csak" épp egy találkozóra)

    VálaszTörlés
  2. Hivatalosan a busznak akkor is meg kell állnia a megállóban, ha nincs felszálló egyáltalán.

    VálaszTörlés