2013. augusztus 7., szerda

Molylepke ?

(Valahogy így jött ki a lépés.... Nem leszek "bogaras-blog" :-)  Elég, ha én magam az vagyok...)


2012-ben Magyarországon 2271 fajukat tekintették bizonyítottnak – olvasom valahol ezt a számot a molylepkékkel kapcsolatban  … Nos, akkor nem csoda ha képtelen vagyok beazonosítani a sajátomat…
Márpedig esküdni merek, hogy a bajt, kárt ez az állat csinálja nálam….
A vadszőlő-bozótomban telepedtek meg, s gyanítom, végülis az  ő károsításuk egy részét  a meztelencsigákra fogtam. Most rajzanak, én nem is értem, vannak egész mini fehér izék, mint egy muslinca, meg a képen látható, nagyobb méretűek is. Ahogy megfogtam a vadszőlő levelet, s letéptem a fényképezéshez, éreztem, ragadós – vagyis a sok darázsnak (ami eddig nem volt) meg ez az oka. Azok erre a ragacsra jönnek. Na, hát elegem van az állatkertemből…
Elmúlik a kánikula, hívok valakit, és lepermeteztetem az egészet, vagy még az is meglehet – épp ideje lenne, mert már úgyis túl nagy – alaposan megtépázom a vadszőlő-fámat. 




 
Tudom, vacak a kép – de azért olyan érdekes, mert nagyítóval nézegettem jó ideig és amíg nézegettem elfelejtettem, hogy meghalni készülök a melegtől….

Azt meg végképp nem gondoltam volna, hogy vannak emberek, akiknek a molylepkék a kedvenceik:

4 megjegyzés:

  1. A lepkehernyók tényleg nagy kárt tudnak okozni. Az idei évben én is úgy látom, hogy sok és sokfajta röpköd belőlük a lámpák körül. Ezt az időjárást nagyon kedvelik. Az ajánlott blogokon nagyon jó molylepke fotók vannak. Köszönjük az ajánlatot.

    VálaszTörlés
  2. Azért a cincér sokkal szebb.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is van a karalábén ilyen!

    VálaszTörlés
  4. Szilvi: molylepkét látsz, vagy rágást?
    Nem tudom eldönteni, melyik bajért kit szidjak...
    És mit csináltok vele ? Én a paradicsom miatt nem szívesen permeteznék...

    VálaszTörlés