2013. augusztus 14., szerda

Özönnövények 2.




(Hihetetlen, hogy már) Öt éve, hogy írtam az invazív, magyarul özön-növényekről. Most kóborolva itt a forróságban a neten, találtam még néhányat, megmutatom ezeket is. (Sokszor elgondolkodom: megmutatom ? Hát akit érdekel, kikeresheti a neten... Nem baj, akkor én csak magamnak összegyűjtöm, hogy itt IS láthatóak legyenek. Az sem baj, ha feleslegesen dolgoztam. Örömmel tettem.  A természet dolgait nézegetni én "élőben" és eredetiben is nagyon szeretem.)

Őszintén szólva  leginkább az észak-amerikai  őszirózsának nevezett kedvenc virágomon lepődtem meg. A Gyükésben sok van. Nem hittem volna, hogy ilyen messziről vándorolt hozzánk.

Tehát ezek sem őshonosak Magyarországon: 

Észak-amerikai őszirózsa



                                                   Nyugati ostorfa





Vadcsicsóka



Díszárpa
  

Japán komló


Kisvirágú nebáncsvirág


Vékony szittyó


Magas kúpvirág



Parti szőlő






Képek:
Aster lanceolatus/észak-amerikai őszirózsák
http://www.wildaboutbritain.co.uk/pictures/showphoto.php/photo/50744/size/big                                                                        
Celtis occidentalis/nyugati ostorfa
Helianthus tuberosus/vadcsicsóka 
Hordeum jubatum/díszárpa
Humulus scandens/japán komló            
Impatiens parviflora/kisvirágú nebáncsvirág
Juncus tenuis/vékony szittyó
Rudbeckia laciniata/magas kúpvirág
Vitis vulpina/parti szőlő




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése