2013. október 27., vasárnap

Könyvajánló



Hezitálam kicsit, de hát vélgülis miért ? Azért, mert a neten találtam egy „agyagba-döngölő” kritikát arról a könyvről, amin én könnyesre mosolyogtam magam, s a múlt heti két orvosi ellenőrzésre való várakozás közben felfaltam ? Miért kéne  szégyellnem, hogy nem a „Háború és békét” olvastam, s hogy ráadásul jól eltöltöttem az időt vele ? Litye-loty. O.K. Néha kell ilyen is.

(Megjegyzem: a „litye-loty” kifejezést a Google nem ismeri ha-ha-ha…végre valami, amit én ismerek, ő meg nem…igaz, na jó, a "lityloty" -ot azért megtaláltam. (http://lityloty.szojelentese.com/) El is gondolkodtam, csak nem én vagyok egyedül, aki használja ezt a kifejezést ?
Tovább kutogatva,  érdekes oldalakra bukkantam, érdemes belenézni: http://osnyelv.hu/czuczor/ty.html  vagy http://mek.oszk.hu/09100/09112/html/0004/15697.html)

Szóval, ha valaki esetleg fogorvoshoz megy, vagy hosszan kell várakoznia valami kellemetlen helyen, ne restellje ezt elvinni magával – persze már ha kihozta a könyvtárból. A képen látható másikról –Coraline- meg (micsoda mellényúlásaim vannak néha) itthon derült ki, hogy  ez tulképp egy gyerekeknek szóló könyv, mi több, nem is olyan régen a belőle készült filmet láttam is a tévében. (Lehet mondani, na jellemző, az öreglány milyen filmeket néz. Hát ilyent. Jobban esett mint a tegnapelőtti világvégét jósoló….)

Szóval csak azt akartam mondani, hogy a „Pocsék karma” című könyv igenis elolvasható.
Na jó.
Egyszer. 


Akik pedig "macskások" azoknak küldöm az alábbi két képet, melyen Bercimama mosdatja Samufiát  :-)  
(Mely állítás persze nem igaz. Nem anya-fia, csak szeretik egymást.)





5 megjegyzés:

  1. nem vagyok ennek a témának sem szakembere, csak feltételezem, hogy hangutánzó szó (inkább) -és talán azért pl. könyv tartalmára (?) nem nagyon használatos.
    Régebben írtam : van egy Vadamecum c. könyvem- (szokatlan szavak szótára/Tótfalusi István/1983 - abban nem találtam,- viszont a magyar értelmezőben (A-Ly)csak-csak van lityi és lotyog (bár azok jelentése tárgytalan most.) Örömödet nem kisebbítve... nagyon sok minden nem található meg a neten,de az egy más történet. ( pl. az, ha megtalálsz "valamit,"- marad a kutakodás,hogy jól írta -e az illető - stb.)

    VálaszTörlés
  2. Kimaradt : a Szibériai garnizont olvastam, viszont majd ajánlom Kunz Aladártól A fekete kolostort is ( I.világháborús- épp' aktuális lesz) -
    és kellően dicsérik (olvastam) Sándor Iván : Az éjszaka mélyén 1914
    Na, megint megszegtem fogadalmamat...

    VálaszTörlés
  3. köszi a könyvajánlót meg a blogajánlót is!

    VálaszTörlés
  4. Szívesen. Remélem találtál néhány szép képet. Igaz, nem olyan művésziek, mint a tiéd, de sok szépség van köztük.

    VálaszTörlés
  5. Juj, de aranyosak cicókáék!!!! Köszke :-)

    VálaszTörlés