2013. november 12., kedd

Cukkinis



Ezt a receptet a tévében láttam (? ha jól emlékszem ?) igaz, kicsit „feljavítottam”…
Szóval egy picurka gyenge-zsenge cukkini kell hozzá, amit a hámozó-késsel vékonyan felszeletelünk (alapos mosás után héjastól-mindenestől) és sós vízben kifőzünk, majd tojást ráütve, olyan zöldséges-rántotta-féle lesz belőle. Az én pluszom az volt, hogy nem olajra szedtem ki, hanem egy kevéske szalonnacsíkot megpirítottam s annak a zsírjára tettem a cukkini csíkokat - ami állítom nem rontott az ízén ! Evés közben kipróbáltam, a kovászos ubi megy hozzá. 




6 megjegyzés:

  1. A hétvégén én is hasonlót készítettem cukkini helyett nálam maradék párolt zöldségeket pirítottam egy kis füstölt szalonnán. Szintén ütöttem rá tojást. Én céklát ettem hozzá. Úgy is nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  2. Talán szerencsés (?) - fényképezőgépem ismét kölcsönadtam. Tényközlés : nagy felindultságomban pl. elfelejtettem hétfőn tojást venni ( szerencsére volt otthon még) - aztán ( bár kacérkodtam a ledaráltatásával...) vettem 18 dkg. marhahúst... aztán nekem az volt az ebéd. (tatárbifsztek) - Kissé "bántott," hogy ki-berohantam a boltból... ( bőrke kivételével minden alkotórész lett volna egy kocsonyához)- mégsem vettem. Na, sebaj !- majd legközelebb ! :-) Na, igen...most már csak a húsdaráló mosogatását kellene megoldanom...

    VálaszTörlés
  3. Kifelejtettem : nem tudom,tervezel-e vonattal történő utazást ? mostanában- állítólag 11/11-től a pénztár más helyen van (?) - abban a magas,sárga épületben.

    VálaszTörlés
  4. @x: Kösz a vasúti hírt - de jön a tél és inkább itthon maradok jövő tavaszig.
    Szólj, megyek piacra, hozhatok kocsonya-alkatrészt :-)

    múltmentő: tetszik az ötlet, meglehet kipróbálom, épp van minden itthon hozzá.

    Gaia: nem nagy dolog, egyszemélyes ebédnek-vacsorának ajánlom neked is.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomsagosnak latszik + jo a kompoziciod a mackoval! :)

    VálaszTörlés