2014. március 24., hétfő

Emlékoszlop a volt Lakits laktanya udvarán



Régóta készültem ennek a bozótosnak a leküzdésére és gyűjtögettem a bátorságot, hogy „behatoljak” erre a területre – habár kerítés ma már csak 3 oldalról övezi. Mégis a sűrű bokrok és a már messziről is látható eszméletlen mennyiségű szemét valahogy egész máig távol tartott ettől a helytől. De aztán kigondoltam, hogy ha kilombosodnak a fák-bokrok, a fényképezés még kevésbé lesz lehetséges, tehát gyorsan még a tavasz kirobbanása előtt meg kell nekem ezeket a fotókat csinálni.
Sehol a neten nem találtam az (emlék?)oszlopra vonatkozóan leírást,  így hát a kérdés, hogy ez eredetileg mi volt – legalábbis egyelőre – válasz nélkül marad. Ma már semmiféle tábla nincs rajta, jóllehet a tiplik helye látható.
Egy biztos, a hajdani Lakits laktanya udvarán állt és valami érthetetlen okból, amikor a laktanyát lebontották, ezt meghagyták. Vajh minek ??? Az, aki ide beköltözött hajléktalanként, pompásan berendezkedett és őt, a lakhelyét környező szeméthalom nem zavarja. Esőben a nylonból sátrat feszíthetett a heverője fölé – tán csak a téli fagyos napokon nem volt lakásra alkalmas a vacok. Szerintem most is lakik ott valaki, annyira „lefekvésre” előkészítettnek tűnt minden – igaz, edényfélét nem láttam, de lehet, hogy csak figyelmetlen voltam, s valahol elrejtve a „konyhaberendezés” is megvan.

Hát kérem, a világhíres pécsi egyetem épületével szemben létezik egy ilyen hely. És eltűrik, elnézik, feltehetőleg senkit nem zavar ez a dzsuvás hajdanvolt emlékmű. Háta mögött könyvtár, mellette irodaházak. Emberek jönnek-mennek …. Elnéznek felette/mellette….Megszokták.

Ez is Pécs 2014-ben.  








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése