2014. március 4., kedd

Újítok




Néha olyan gusztusos fotókat tesz fel Tiffanylda a blogjába, hogy megkívánja az ember. Receptem ugyan nem volt hozzá, de elhatároztam, hogy majd én alkotok magamnak valami "zöldburger" félét - s ha jól sikerül, megmutatom/leírom, ha meg nem, akkor hallgatok róla... (akkor is, ha ez nem tűnik így első olvasatra valami jellemes dolognak... :-)  )

Hát kérem nagy sikerem volt (=magamnál, mert ugye más nem kóstolta…)
A következők kerültek bele: lereszelve, nyersen:  2 közepes sárgarépa, 2 közepes krumpli, 1 kisebb cukkini, egy kis káposzta negyede, 1 nagyobb hagyma (ezt természetesen nem reszeltem, hanem apróra vágtam és  kevéske olajon előbb megpároltam), 2 gerezd fokhagyma összenyomva, 2 egész tojás, 3 evőkanál len-szezám mag keverék,  só, bors (nem tudom mennyi) és annyi zabpehely, hogy formázható massza legyen.
Ebből a mennyiségből 11 db tenyérnyi kis lepény készült, amiből 8-at lefagyasztottam.
A maradék hármat a kis tepsibe tett megolajozott sütőfóliára tettem, majd mindkét oldalát a sütőben megsütöttem. Amikor kész volt, mindegyikre szórtam egy kevés reszelt sajtot és még pár percre visszadugtam a sütőbe, hogy ráolvadjon a lepénykékre a sajt.
Én kovászos uborkát ettem hozzá – és mivel itt látjátok/olvashatjátok: ezt azt jelenti: sikerült, nekem nagyon ízlett ! 

Nyersen...
...és kisütve

3 megjegyzés:

  1. Tök jóóóóó! :))) Ügyes vagy!!! Látod, nem kell rám várni!:) Fő a kreativitás! Én teflonban szoktam, de így még klasszabb, nincs semmi zsiradék! Várom az újabb ötleteket!;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jol nez ki! Szivesen elemelnem a tanyerodrol az egyiket! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök a sikernek ! Ma is kísérleteztem - a brokkoli eddig kidobott szárából főztem csodafinom krémlevest. Kénytelen az ember néha használni a fantiáziáját - mert némelyik vega-recept ára a csillagokban van...

    VálaszTörlés