2014. június 5., csütörtök

Brokkolis, túrós lepényke és egy másik



Itt találtam http://megfozlek.blogspot.hu/2014/05/turos-brokkoli-lepeny.html egy jó receptet kedvenc brokkolim újabb feldolgozási lehetőségére.
Én csak annyit „javítottam” rajta, hogy még egy kevés lenmag-szezám mag keveréket is hozzátettem.
Roppant egyszerű, leírom én is: párolt brokkoli, túró, tojás, só, bors, fokhagyma. Összeturmixolni, olajozott sütőpapírra kanalazva  sütőben mindkét oldalát szép pirosra sütni. Tálaláskor csípős ketchuppal meglocsolni.
Aki szereti a brokkolit és még nem próbálta, nagyon ajánlom, mert finom !

A kezdetés a vég....
Az alábbi recept, eredetileg máshol volt, onnan kiszedtem ide betettem - sajnáltam "eldobni"...



Cuki-buri-pufi
Ezt a kis gyagyaságot, amit a címbe írtam, én találtam ki, és azért, mert a piacon azt láttam, hogy így hirdetik a kovászolni való uborkát: „kovi-ubi”….Na, ha nekik lehet ilyen hülyeségeket írni, akkor nekem is. Én eddig erről az ételről, ami a tegnapi ebédem volt, még nem hallottam. Tehát, tessék kipróbálni, ha már meguntad, a sült, rántott, lecsós, töltött cukkinit !
Így készült: a zsenge cukkinit és a nyers krumplit nagyon finom gyalun legyalultam. Picit besóztam, állni hagytam, kifacsartam. Kevés (zab)liszttel, tojással, kanálnyi tejjel elkevertem, (sűrű palacsinta tésztájúra)  a palacsintasütőben úgy sütöttem ki, mint az almás puffancsot is szoktam, kisebbre és vastagabbra mint a palacsintát. A tetejére egy kis vegetás tejfölt locsoltam, meg reszelt sajtot szórtam.  Elhihetitek nekem, hogy finom volt !…és volt hozzá kovi-ubi is  !! :- )



1 megjegyzés: