2014. augusztus 9., szombat

Fecskék és gondolatok



Itt rostokol még a nyár – izzasztóak a délutánok, a balatoni képemen is látszik, fürdenek, hajóznak a nyaralók még javában. De hajnalban és estefelé mintha igenis mutatkoznának előjelek, hogy nemsokára vége ennek a szaharai melegnek. Jövő héten már jönnek a Perseidák....
 

Tegnap este és ma kora reggel is láttam fecskéket, izgatottan csivitelve a villanydrótokon. (Tudom, nem a legjobb kép, de hát én a gépemmel erre vagyok képes…)
Készülődnek ? Kicsit tán korai – vagy idén  korábban jön majd az ősz ?
Ha itthon látom őket – mindig a kairói utam jut eszembe, (http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2013/02/1989-aprilis-egyiptom-ii.html) ott a messzi Afrikában meg haza-gondoltam, hallva csicsergésüket, elnézve cikázó röptüket.


Itt is írtam a fecskékről: http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2008/10/madaras.html   és most olyan szomorú szívvel olvastam végig ezt a szövegemet – mert bizony a régi szép, boldog idők jutottak eszembe…

Hétfőn, aug. 11-én lesz 5 éve, hogy Lili már nincs velem….

2 megjegyzés:

  1. Én is többször próbáltam fecskéket fényképezni a villanydróton. Nekem sem sikerült jól. Nekem a hétvégi házunkban töltött első nyaralást juttatja eszembe a fecske. Akkor először és utoljára fészkeltek a házunkon a fecskék. Volt fecske repülőiskola, amit a lányaink előszeretettel figyeltek. Sajnos azóta sem költöztek hozzánk.

    VálaszTörlés
  2. Mindig szerettem volna tudni, hogy mi alapján választanak fészkelőhelyet? Számtalan csendes, ablak lenne, lakatlan házakban, és mégis irodák, középületek ablakaiba fészkelnek, ahonnan igen sokszor leverik a fészküket...

    VálaszTörlés