2014. október 28., kedd

Az én müzliszeletem



Majd elepedtem már valami édesért… Nincs itthon semmi (csoki, nápolyi, stb. bűnre-csábító) – de találtam a neten egy müzliszelet receptet – gondoltam kipróbálom, s attól talán nem lesz túl nagy lelkifurdalásom, ha megeszem belőle 1-2 szeletet. A hozzávalókat ahhoz igazítottam ami volt itthon - vagyis a recept tovább is variálható.
Az már csak plusz, hogy így legalább azt is tudom, mi van benne. Mert tartósító ebben aztán tényleg egy szemnyi sincs.
Ha nem is igazán szép, de jó. Máskor is fok csinálni.

A recept:
2 normál teásbögre (2x2 dl) zabpehely (nekem nagyobb szemű és valamilyen apróbb szemű is volt itthon, fele-fele arányban használtam.)
2 alma leturmixolva
1-1 nagy marék dió, földimogyoró, ezt is turmixoltam
1 kis csésze (1 dl) mazsola alapos mosás után
5 ek lenmag, ugyanennyi napraforgómag és szezámmag
3 ek  méz
kb. ½ dl víz
1 ek olaj a tepsiben lévő sütőpapír kikenéséhez


Mindezeket összekevertem, majd a tepsibe lapogattam és megsütöttem. Nem nagy lángon, inkább kicsit szárítva. Sajnos nem néztem az órát, mennyi ideig, de ¾ óra biztos volt...
Jó lett. Ugyan nem fogok utána számolni, hogy árban mennyire jön ki, de ebből a mennyiségből 24 szelet lett.



4 megjegyzés:

  1. Én ma reggel egy lejárt szavatosságú "müzliszeletek" (reggelire ?) - csomagot adtam a madaraknak. Majd beszámolok, megették-e ?
    Megjegyzem lassan egy hete ?- etetem a madarakat - és vannak...

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, biztos egyszer kipróbálom, köszi.

    VálaszTörlés
  3. Guszta, most hirtelenjében akár 1-2 szeletet el is tudnék tüntetni:-)) Kifogom próbálni kevesebb mennyiségből mert csak én nassolok ezekből a finomságokból férjuram nem szereti!

    VálaszTörlés
  4. Én már elkészítettem a második adagot, megtuningoltam egy vékony csoki-bevonattal. Mit mondjak, nem rontott rajta !! :-)

    VálaszTörlés