2014. október 7., kedd

Ez tetszett


Kóborlok a neten össze-vissza. Néha találok jó kis dolgokat (néha meg csak rossz dolgokat...) Ez itt most (szerintem) egy a jók közül:


Boldogság

- Idegroncs vagyok. A kosz! A bűz! A zaj! Az őrültség határán vagyunk mindannyian!
- Rettenetesen szükségem van egy kis segítségre, máskülönben megbolondulok. Egyetlen szobában élünk: a feleségem, a gyermekeim, meg az apósom és anyósom. Az idegeink kikészültek, egymással üvöltözünk. A szobánk maga a pokol.
- Megígéred, hogy megteszed, akármit is mondok neked'? - kérdezte a Mester.
- Esküszöm, bármit megteszek.
- Jól van. Hány állatotok van?
- Egy tehenünk, egy kecskénk és hat tyúkunk.
- Tartsd bent azokat is a szobában, ahol laktok. Aztán egy hét múlva gyere vissza.
A tanítvány megrémült. De mivel megígérte a Mesternek, hogy engedelmeskedik, bevitte az állatokat is. Egy hét múlva nyomorultan és siránkozva tért vissza.
- Boldogság? - Idegroncs vagyok. A kosz! A bűz! A zaj! Az őrültség határán vagyunk mindannyian!
- Menj haza - mondta a Mester -, és tedd ki az állatokat.
Az ember egész úton rohant hazafelé. Másnap örömtől csillogó szemmel jött vissza.
- Mily gyönyörű az élet! Az állatok kint vannak. A szobánk maga a mennyország, olyan csendes, tiszta és tágas! 

Anthony de Mello: (1931-1987) A csend szava - Egy perc bölcsesség

2 megjegyzés:

  1. Kissé terjedelmes ugyan a cikk, ill. főleg budapesti tapasztalatok, de akinek kedve és ideje lenne, olvassa !
    Budapesti stresszlajstromok
    Valamelyest kapcsolódik a következő napi bejegyzéshez is ? - mert benne : a kiköltözésről és pl. az "önfenntartásról" is. ( úgy emlékszem,mert régeben olvastam.)

    VálaszTörlés
  2. Idegesítő és egyben szomorú az ajánlott cikk. Nem hiszek én már semmiben, senkinek, és a leghalványabb reményt sem látom arra, hogy valami itt az én életemben "rendeződik"...

    VálaszTörlés