2014. november 22., szombat

Lepke novemberben ?!






Mivel látom a neten, hogy más is hírt adott ilyenről, hát bejelenthetem, hogy bár saját fotóval nem tudom dokumentálni, de tegnap délben, amikor kimentem megnézni, hozott-e valamit a postás, a kertemben a még fán lévő fügék, majd a hófehér krizantén körül egy csodálatos (atalanta)admirális-lepke röpködött. Persze, mire berohantam a fényképezőért, meg kiértem, már hetedhét határon túl volt. Most rákerestem a neten: http://hu.wikipedia.org/wiki/Atalanta-lepke (képet is innen hoztam)

S itt olvasható, hogy  „Május és október között két nemzedéke repül; ritkán még novemberben is látható egy-egy példány.”
Szóval igazat mondok – és csodálkozom, mert meleg februárban már láttam lepkét, de úgy emlékszem november végén még soha….

5 megjegyzés:

  1. Nem maradt ma több időm,mint ennyi ( aki nem látta volna pl. tv-ben) - a cikkek címe : A gazda nyert a lepkeperben (Googleba írva)

    VálaszTörlés
  2. Röviddel ezelőtt én is láttam a hegyekben, novemberi lepkét én is igazolhatok.
    Az elkövetkezendő napokra nálunk 16-20 fokot ígérnek, lehet, hogy még mindig találkozhatunk velük. Résen leszek, fotózni fogom őket.

    VálaszTörlés
  3. Budapest 2020. XI. 18. 13:26 CET. Kortárs novemberi admirális lepke:
    https://m.blog.hu/el/eleve/postimage/img_3557_1612218156.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor ezek szerint hét évvel ezelőtt jól határoztam meg :-)

      Törlés