2014. november 11., kedd

Méz-átverő-show




Egy pillanatra nem lankadhat a figyelmed, mert azonnal átvernek a boltosok. Figyelmezzetek a jövőben arra is, hogy ha láttok egy „befőttesüveg méretű” akármit, az már NEM csak 8 dl-es lehet, hanem bár kinézésre ugyanolyan, mégis picikét kisebb, csak 7 dl.

A Metró újságban láttam, hogy a vegyes virágméz akciós lesz. Arra is figyeltem, hogy az akció csak 3 db. vásárlására érvényes (ezt is nézni kell már !)  – gondoltam nem baj, 1 üveg méz 1000.- Ft-ért a jelenlegi méz-helyzetben, elég jó ár. (Aki esetleg nem tudná, a méz ára a csillagokban van !) A méz eláll.
Szóval mentem és levettem a 3 üveget a polcról. Már a pénztárnál voltam, amikor pakoltam kifelé a kocsiból, s néztem meg alaposabban az üveget. Gyanús lett az üveg, s akkor néztem meg alaposabban: hát NEM 8, hanem csak 7 dl-es !!! A forma, minta, tetőméret, minden azonos a 8 dl-essel, csak éppen egy kicsit kisebb az üveg.

Utálok vásárolni. Hogy állandóan mást se kelljen lesnem, mint hogy a mennyiségekkel hol, mikor, miképp vernek át, lassan az agyamra megy. A 0,5 l-es tejföl már régesrég nem fél liter, csak 4, vagy  3,8 dl, de amit látsz, a teteje/fedele, az ugyanakkora, mint a nagyobb súlyúé 5 dk-os macskafalat már csak 3 deka, csomagolás megegyezik, a csokoládé 1 tábla már nem 10, hanem csak 9 deka, mert kicsit vékonyabb, amit kézbefogva nem is veszel észre …és sorolhatnám. Formára, méretre, kiszerelésre nézve szinte semmi nem változik, „csak” a súlya. És természetesen az ár is marad….. a régi mennyiségé…
Komolyan mondom, annyira elegem van már ebből az egész rothadó világból, hogy el se tudom mondani. Kezdek oda kilukadni, hogy az ötvenes-hatvanas évek tisztességes nyomorát kívánjam vissza. Volt kenyér, 1 kg 3,60-ért de akkor az 1 kg volt, (hogy ne mondjam, normális búzából készült), és ha tejet vettél kimérve, a boltos nem cserélte le a fél literes merőkanalát 4,5 dl-esre, illetve az még ténylegesen TEJ volt, s nem az a pancs, amit ma tejként megveszel.És sorolhatnám.

Nem tudom, másokat ez nem bosszant ? Nem nagyon találtam ilyesféle felháborodásokat, mint az enyém, ezek szerint mindenki tudomásul veszi, hogy ahol lehet, átverik, akinek módjában áll kihasználja a helyzetét…és mi, mi birkák meg csak bégetünk ?

5 megjegyzés:

  1. Sajnos mindenben igazad van, még lehetne sorolni a további termékeket, szolgáltatásokat és ez nem csak hazai, hanem európai (világi?) méretű probléma.

    VálaszTörlés
  2. Én már réges rég mindennek a fajlagos, darabra, kilóra, literre kivetített árát nézem. Engem ez is bosszant amit te írsz, de a legjobban az, hogy nagyon sok esetben az utántöltő fajlagosan sokkal drágább, mint az eredeti, pedig azért utántöltő, mert elvileg egy sokkal olcsóbb/kevésbé időtálló csomagolásban van. Vagy sokszor 3x5db-os valami olcsóbb mint a 15db-os, tehát olcsóbb 3x megvenni a csomagolást.
    Emlékszem órák mentek el az életemből, hogy a telefonommal próbáltam kiszámolni a pelenkák darab árát, mert persze az egyik csomagban 45db volt a másikban akciósan 60+3, a kiscsomagban csak 19 (még véletlenül sem 20 amivel könnyű számolni) és nemegyszer a kiscsomagos olcsóbbra jött ki mint a nagy akciós. Akkor még nem volt kötelező kiírni a fajlagos árat is, ami most kötelező ugyan de olyan pici betűkkel van kiírva, hogy alig lehet elolvasni.

    VálaszTörlés
  3. Sajnos, igazad van, én is lépten-nyomon találkozom hasonlóval. A napokban gyógyszert váltottam ki és eddig 10db volt egy levélben, most 7!!!, de a perforált rész megmaradt 10-nek, csak épp nincs alatta semmi és a LÉNYEG, az ár a régi!:( Ez se kutya!:( Azt hiszem mindannyian tudnánk hasonló példákat írni. Bosszant, persze, de mit tudsz tenni? Birkák vagyunk, mindenki magában morog, így aztán azok is maradunk...

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom, hogy mindaz,amit leírtál,az nevezhető-e átverésnek,vagy becsapásnak. Mert - szerintem - megtehetnék azt is, hogy változatlan marad a súly vagy a darabszám, de akkor meg többet kellene nekik kérni érte. Így valamivel kisebbek az adagok ( a mennyiség) de talán nem sokkol, nem idegesít annyira az áremelés ? Bár írod,hogy pl. a méz sokáig eláll,de más élelmiszertől - ha közeledik a lejárati idő,- igyekeznek megszabadulni,- és több darabot olcsóbban adni ?
    A megoldás ? - hát...ha ennyire zaklató a dolog, akkor ne vásároljatok ! (Az idő múlása "megszépítik" az emlékeket ?- anno is becsaptak akár még a kannás,kimért tejjel is és sok egyéb mással is. )

    VálaszTörlés
  5. Hát kérem, akinek az jó, hogy úton-útfélen IGENIS átverik lelke rajta... Engem bosszant és persze nem csak ez a 2-3 dolog, amit leírtam. Tisztességtelen, hazug, félrevezető. NEM elsődlegesen az állandó árdrágítás zavar - hiszen mindenki tudja, hogy az árak szép csendben de folyamatosan kúsznak felfelé, még ha lehazudják, a tényt, akkor is. Hanem az a bajom, hogy hülyének néznek, hogy igenis átvernek, hogy állandóan résen kell lennem, hogy folyton lesnem kell az árcédulákat és matematikai feladványokat kell megoldanom.
    Persze, ha valakinek mindegy, hogy miért mennyit fizet - annak nyilván ez a rendszer is jó.Mert nekem egyáltalán nem mindegy....
    És ha @x te nem így érzed, akkor jó neked. Azt hiszem többen vagyunk ellenkező véleményen.

    VálaszTörlés