2014. november 28., péntek

Müller Péter gondolatai



Van néha olyan kedvem, hogy böngészek mindenféle gyűjteményekben, idézetek között. Ma este egy Müller Péter idézetet olvasva kerestem rá az idézet-gyűjteményére. Jártam én már máskor is itt, csoda tudja, talán válogattam is belőle, de most is kimásoltam néhányat.
Szeretek ilyesmiken elmerengeni. Felhívják a figyelmemet néha bizonyos dolgokra, melyek ugyan bennem voltak, de tán nem eléggé megvilágítottan, avagy emlékeztetnek valamire, ami megtörtént, legyen az jó, vagy rossz – nem árt felidézni.

Mindjárt elsőnek ugyan nem valami lelkizős mondatot találtam, de annyira időszerűnek érzem, hogy mégis kimásoltam:  
Ha az ember hitvány, a legszentebb eszme is megrohad, ha ő képviseli. És észre sem veszi.
(Hát ezt üzenném pár embernek ma ebben az országban….)
                                                          ************************
Áraszd magad körül a szeretetet! A szeretet melegét. Akkor is, ha nem jár arra senki. Legalább te melegben vagy, ebben a jéghideg, közönyös világban. Akkor is, ha ez a meleg csak belőled sugárzik. Talán odajönnek köréd.



 
Ha gyakran nézel önmagadba, tudod, hogy a sokféle gondolatod és zavaros érzésed közül a legtöbb nem is a tiéd: idegen programok, alattomos eszmék, erőszakos reklámok, kordivatok, újsághírek, önvédelmi reflexek, önáltatások, vakhitek. Valamennyien egy beteg világ hipnózisában élünk. Amikor először van egy saját gondolatod, az olyan, mint a fölébredés. Az önismeret ott kezdődik, amikor fölismerem, hogy szüntelen hazugságban élek, és önáltatásaimat minden nap és minden órában igyekszem leleplezni.



Egy gyermek születésekor látjuk, hogy egy hús-vér emberke kiharcolja magát az anyaölből, de hogy honnan jött, nem tudjuk. Fogalmunk sincs. Ma már ezt nem is kérdezzük. Meggyőzött minket a tudomány, hogy két öntudatlan sejt addig osztódott, míg egy ember lett belőlük. Amikor pedig meghal, látjuk, hogy itt hagyja a szánalmasan elaggott testét - de hogy hová ment, nem tudjuk. A mai ember úgy néz a halottra, mint egy autóra, mely nem működik már; a nagypapa olyan, mint egy öreg Trabant: leállt, mert nem lehet már hozzá alkatrészt kapni. Csodálkozol, hogy ilyen szemlélettel az életünk értelmetlen, a lelkünk szorongó és a szívünk boldogtalan?



A lélek önmaga útján jár, s ezért nincs olyan helyzet, amiért ne lenne felelős. Ha nem látod az okát, keresd a múltadban vagy a régmúltadban - de tudd, hogy olyan fa gyümölcsét is megeszed, melyet régen ültettél. Lelked nem tegnap született.



Hallgass! Ne bizonygasd az igazadat! Hallgasd meg, mit mond a másik! Add föl legalább egy pillanatra azt a meggyőződésedet, hogy te tudod jobban! Hátha ő?


Ahhoz, hogy lelkileg gazdagodj, mindig el kell dobni valami régit, hogy megkaphasd az újat.

Az érett lélek jele a sírni tudás képessége.



Mindenkinek a lelkében egy dal van, ami csak az övé. Senki másé. Ez az ő boldogsághangja. Te ismered a magadét?


7 megjegyzés:

  1. Müller Pétert is szívesen olvasom, szeretem a mondanivalóját. Most különösen jó volt rajta elgondolkodni, végül is mindig jó.
    A "Péterek" (Müller és Popper) nálam fej fej mellett haladnak, mint a két vándorbotom, jó rájuk támaszkodni a felfelé/lefelé vezető úton.

    VálaszTörlés
  2. Elgondolkodtató idézetek! Jó volt olvasni!

    VálaszTörlés
  3. Igen, jó volt olvasni, köszi! Poppert kicsit jobban szeretem, talán gyorsabban megértem a lényeget! Müller könyveit is olvasom, de kiolvasni lassan tudom, mert elkalandozok, emésztem...:)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy nektek is tetszettek a kiválasztott idézetek. (Mellesleg Poppert kedvelem én is.)

    VálaszTörlés
  5. "Áraszd magad körül a szeretetet!..."
    Igen, ez fontos, mert akkor benned minden rendben. Nem könnyű, jártam már úgy értetlenül néztek rám és megszóltak amiért szeretettel beszéltem egy ember problémájáról és hasonló korú ismerős pedig letorkolt, rosszindulatú megjegyzésével " hogy ő már elég idős és ne várja senki tőle az együttérzést vagy a segítséget" .Na és az ilyenekből van a több!

    VálaszTörlés
  6. Közel' az Advent... "nyugodjunk le !" ( bár a helyi események nem épp' ezt "mutatják." )
    Popper P. és fiának (!) könyveit is olvastam... "gondom csak az," - hogy tanácsokat "osztani" tudott...de elismerte, ( annak ellenére) a saját élete az eléggé "zűrösre sikeredett."
    Persze,kívánom, hogy az ilyen "bölcs gondolatok" nálatok váljanak valóra !- de ha esetleg nem válna be, akkor tudjatok róla !

    VálaszTörlés
  7. Kedves @X, köszönöm, én tudok róla. Bár, ha nem is tudtam volna róla sem lepődnék meg, hisz ő is egy ember volt, mint Te meg én. Nincs, aki hibátlanul élné az életét, sőt talán köztudott, hogy más gondjait kívülállóként "könnyebb" meglátni, mint átlátni a káoszt saját problémáink felett.(Már csak a fizikai okok miatt is, nem mindegy, hogy a körön belül vagy a körön kívül állunk és nézzük a helyzetet.)
    Épp ezért számomra semmit sem veszít a bölcs gondolatai(k)nak hitelességéből.

    VálaszTörlés