2014. december 18., csütörtök

Habcsók-újítás

Ezt utólag írtam be ide. Az amarántról itt(is) olvashattok: http://napidoktor.hu/blog/termeszetesen/fuben-faban/amarant/




Minden karácsonykor csinálok grillázsos ostyát, minden karácsonykor gond, hogy mi legyen a 8 tojás fehérjével. Szoktam madártejet készíteni, vagyis hát olyan „szerűséget” – mert a habhoz vanília-mártást készítek - de már tavaly is habcsókot csináltam, s mivel igen jól sikerült, gondoltam megismétlem ezt a bravúrt idén is.
Halvány fogalmam nincs, mitől függ, hogy egy hab megkeményszik, vagy se. Most nem volt hajlandó, s amikor az első adag habcsók mint a nagyalföld szétterült  a tepsimben, valami ötletet kerestem, mivel sűríthetném.
Ott állt a konyhaasztalon a  pattogatott amaránt – ilyen-olyan ételekbe szoktam 1-1 kanálnyit beleszórni. Most belezuttyintottam egy jó csomót a folyékony habba, és láss csodát, mindjárt normálissá vált a massza ! Ebből a változatból (kókuszreszelék is van benne!) azt hiszem jövőre is fogok sütni, finom is, és állagát tekintve is megfelelő. Ajánlom, próbáljátok ki – nem fogtok csalódni.

5 megjegyzés:

  1. ...pedig (mintha) -néha, te emlegetnéd azt, hogy "kutakodtál" a neten,- pontatlan idézet.A neten megtalálható,miért nem keményedik a fehérje - habbá. Bár engem nem érint annyira,- (esetleg minél előbb (!) - belekeverem a fehérjét egy rántottába,vagy tükörtojáshoz - stb.- amire ugyan mondhatjátok, hogy kettőnél több fehérjével az már túlzás,- minden relatív.
    Ismerjem el én az amarántot (?) - sem nagyon ismertem... csak most olvasom,honnan származik, vagy azt,hogy "nem sok sikerrel próbálták honosítani" - (igaz,1985 van említve)
    Az azonban érdekes lenne (?) - honnan származik ? ami neked van- mi van a zacskójára írva... (igaz,ez is majd csak ezután lesz kötelező(bb)...hogy az is fel legyen tüntetve)- azt meg ne feledjem... O.V. még nem említette... ( bár pl. a mangalicával és a poszméhekkel kapcsolatban már tévedett ... őshonos-e.- stb.) :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól megoldottad. Én nem ismerem és még nem is találkoztam az amaráttal. De étkezési keményítővel igen és a vízgőz feletti habfelverés alkalmazásával . Szépek lettek és bizonyára finomak is.

    VálaszTörlés
  3. Mindig tanulok, valami újat. Az amarattának után olvastam, és érdekesnek találtam. Kipróbálom otthon én is.

    VálaszTörlés
  4. Kösz az ötletet, kipróbálom, van itthon "elfekvőben":) Mégis mennyit tegyek bele? Tudom is, amennyit felvesz!;)

    VálaszTörlés
  5. Tiff: PONTOSAN annyi kell bele! :-) :-)

    Amúgy én több mindenbe beleszórok egy-egy kanállal. Elöl van a konyhai előkészítő asztalomon, kezem ügyében. Nem hinném, hogy ártok vele magamnak. )(Ma pl. a sóskamártás is kapott belőle.)

    VálaszTörlés