2014. december 12., péntek

Még egy madaras történet



Furcsa ajándékokat kapok mostanság. (Majd lesznek meglepetés témában más beszámolók is, csak pillanatnyilag még "érnek" a dolgok....) Pár napja gyönyörűséges köntösű pintyet láttam - megírtam - tele az ablakom rigókkal,  jönnek a cinkék a mag-golyókra és akkor tegnap meg ez  csoda ! 

Néhány éve – amikor még rendszeresen jártam ki a Gyükésbe, s órákat töltöttem ott, a békés csendben - könnyű volt meghallani a költöző vadludak hangját. Boldog voltam minden alkalommal, amikor csodás V alakjuk feltűnt az égen.

Voltak különös élményeim is, sokszor már sötétben (és ez télen nem jelet feltétlenül késői időpontot) is hallottam, méghozzá a városban (!) a felettünk átszálló csapat gágogását. A legkülönösebb egyszer egy  csapat kürtölő, trombitáló hattyú, vagy daru csapat volt, őket sem láttam, nem csak azért, mert köd volt, hanem már 6 óra felé járt az idő, besötétedett. Mindenesetre hihetetlenül, már már kísértetiesen hangzott élénk trombitálásuk, amilyent azóta se hallottam. 
Kép: http://eduardo-bird-watcher.blogspot.hu/2010/04/szurke-gem.html

 És akkor tegnap délelőtt megint egy pici csoda történt. Először a fura krekk-krekk hangra lettem figyelmes. Először azt hittem, már megint a mátyások bolondítanak, vagy egy varjú van valahol a közelemben. Kémleltem, kémleltem, és egyszer csak az egyik háztető takarásából kibukkant !
Aki látott szürke gémet szállni, az tudja, hogy milyen lebilincselő látvány. Mint egy lassított filmben, kényelmesen lengette szárnyait, szinte siklott a levegőben. Nem is repült túl magasan. Gyönyörű volt. Pár napja egy magányos vadludat láttam, szintén itt a lakásom közelében. Én nem tudom, mi van mostanában ezekkel az állatokkal /is/ ? Ez nem normális szerintem, hogy ezek a madarak egy nagyváros fölött nappal magányosan repkedjenek… decemberben…Remélem, szerencsével jártak – mert ezt nagyon kívántam nekik. Ez a gém széppé tette a mai napomat ! Köszönöm ! 



 

5 megjegyzés:

  1. Nálunk a napokban, a vadludak nem csak elszálltak felettem, hanem körbe körbe keringtek. Nem értettem én sem a szokatlan viselkedésüket. Mint ha gyülekeztek volna.
    Ilyen szürke gém nálunk sokszor látható / nyáron /a város közepén van egy belső tó ahol egy kis sziget is található / az a költőhelyük./

    VálaszTörlés
  2. Pár hete még láttam illetve estefelé hallottam a város felett darvakat. Mostanság libákat hallok. Sajna csak hallok, mert már korán sötétedik.
    A Vadasparkban él egy gólya, aki sokszor a szomszédos bevásárlóközpont környékén boklászik.
    http://www.delmagyar.hu/kepek/matyi_golya_kiugrott_a_boltba_/2040845/

    VálaszTörlés
  3. Na, akkor megnyugodtam - hogy nem csak Pécsett vannak ilyesmik.Nem vagyok benne biztos, hogy örülnöm kell - bizony meglehet, ez is a lassan felénk közeledő klímaváltozás egyik jele.
    Bár, ha csak annyira változna a klíma, hogy olyan lenne Pécs, mint 40 évvel ezelőtt Fiume - azt azért kibírnám...

    VálaszTörlés
  4. Szép élmények, mégha nem is annyira illik a megszokott "képbe" (vagy épp ezért?)
    Nekem ilyen szerencsés pillanataim mostanság nem voltak. Ma reggel egy csapat varjú károgása ébresztett. Tisztelem e madarakat okosságuk miatt, de a hangjuk az förtelmes.. Meglestem a nagy hangzavar okát. Egy "betolakodó" szarka szállt be a felségterületükre. Hihetetelen, hogy milyen csapatmunkával, károgással adták tudtára, hogy tiltott zóna. :-)

    VálaszTörlés
  5. Itt élnek körülöttünk, még a városban is és olyan ritkán vesszük őket észre...Kár.

    VálaszTörlés