2014. december 31., szerda

Porszemek se....



Az év utolsó napján elmerengek néha teljesen felesleges dolgokon, miért?-eken és hogyan?-okon. Mostanában már a meddig?-eken is. Direkt jól jön egy ilyen lelkizős időszakban egy olyan  téma, mint az alábbi. Nem tudom hányadszorra állapítom meg, hogy mindenféle bajommal-bánatommal, esetleges örömömmel együtt semmi jelentőségem nincs bizonyos dolgokhoz viszonyítva. "Hát akkor  nincs miért sírnom" Idézet innen:

Az alábbi linken található képeket már többször - ámulva - végignéztem.
Lenyűgöz és szinte felfoghatatlan. (Most gondolkodtam el igazán, hogy tényleg járhattak-e űrhajósok ilyen messzeségben - 45 évvel ezelőtt !!??)
Különösen egy képet ajánlok figyelmetekbe, nem szégyellem bevallani, ezt én még sosem hallottam, nem tudtam, nem is gondoltam ilyen formában rá. Naponta többször kellene (mindenkinek) mondogatnia magában: Porszemek (se) vagyunk ….

Ezt véssétek jól az agyatokba !

Egyébként mindenkinek boldog új évet kívánok !


A Föld és a Hold között elférne a Naprendszer összes bolygója!  



Egy hozzászólásból álljanak itt az adatok is:

Föld-Hold átlagos távolság: 384.399km
Jupiter egyenlítői átmérője 142.984km
Szaturnusz átmérője  120.536km
(Ez így összesen 260.000, kicsit több, mint a Hold-Föld távolság fele.)
Az Uránusz és a Neptun összesen nem érik el a 100.000km átmérőt.
Marad még megközelítőleg 40km a távolságnál.
Ebbe a maradék négy kőzetbolygó éppen-éppen, de belefér.
Holdtávol idején (405 400km) ez könnyen teljesül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése