2015. február 7., szombat

(Nem) jól van ez így (?)




Taipeiben épül és 2016-ra készül el ez a …mi is ? Toronyház ?  Ökoház ? Nem tudom mi lesz a neve, avagy lesz-e valami elnevezése, ami megkülönbözteti az átlagos felhőkarcolótól….
A napokban láttam egy filmet, ami olyan épületeket mutatott be, melyekben nagyüzemi mezőgazdasági termelés folyik. Ezek, a  már több helyen is működő hidrokulturás gazdaságok szinte bárhol felépíthetők, egyre ügyesebb trükköket találnak ki az üzemeltetésükre, hogy kevesebb víz és kevesebb energia legyen szükséges ahhoz, hogy egy növény olyanná váljon, „mintha”….. Már itt nálunk is lehet kapni hirdokulturás sárgarépát, meg retket és talán a saláta is ilyen….
Én egy szörnyen konzervatív öregasszony vagyok, magam se értem, hogy a göcsörtös, kicsit maszatos répa, miért szimpatikusabb, mint a hibátlan, már-már műzöldség hatását keltő  másik répák…. Mégis, ha van választási lehetőségem, inkább a hagyományosat veszem.
De  - mint olyan sokszor más és más témák tekintetében – most is eszembe jut, hogy valami nincs rendben ezen a Földön. Lesznek (vannak) emberek, akik szinte mindent megengedhetnek maguknak – a neonfényben nevelt répától az önműködően, vezényszóra elinduló autóig – s ugyanakkor a világ más részein emberek százezrei halnak éhen, avagy pusztulnak el, mondjuk malária következtében.
Nem jól van ez így…
De nem én vagyok a Jóisten.

Ajánlom ennek az oldalnak az elolvasását, http://www.origo.hu/tudomany/20091117-novenygyarak-nohetnek-a-varosokban.html  ill. a youtube-on ha a „vertical farm” kifejezést begépeled, kijön egy csomó film ebben a témában.


1 megjegyzés:

  1. Én olyasmivel foglalatoskodtam, hogy előkerestem a "negatív" fotóimat... ( környezetünkről)- és elküldtem 1-2 újságcikk mellékleteként, bár még nem láttam,hogy közölték volna. Értsd : volt pl. a kérdés, hogy Ön mit tenne,hogy Pécs ökováros legyen ? (Goggle) illetve épp'Ökováros Hét van Pécsett.

    VálaszTörlés