2015. május 22., péntek

Indul a szezon...

Nos, az első nagy tavaszi „nekifutás” sikerrel zárult: kamrapolcon a majd 40 liter bodzaszörp, megszárítva még egy jó nagy, adag virágfürt formában. Kipróbáltam, a szárítottból is lehet szörpöt főzni – ugyanolyan lesz, mintha frissből készült volna – szóval ha jövő tavasszal, a bodzavirágzás előtt még nagyon „megszorulok”, akkor lesz még miből pótlást készíteni. Mmama ajánlotta, hogy esetleg fagyasszak is le, logikus, biztos úgy is eláll, s lehetne használni, de kipróbáltam, elég nagy helyet foglal el, és inkább kivettem a próba-adagot s már most lefőztem szörpnek – ugyanis mindig kevés a helyem a mélyhűtőben, pedig 120 literes….

És mint látható, elkészült az idei első dzsem-adag. Azt hiszem jól tettem, hogy (bár kicsit drágálltam), de mégiscsak ez előtt a 4 napos eső előtt megvettem a dzsemnek való epret.  Ez után nem tudom, mi maradt az eperföldeken – bár, ha fólia alatt van, talán nem rohad el… szóval nem tudom, mindenesetre engem megnyugtat, hogy én az ez évi tervet ebből is teljesítettem. Most szünet következik, mert a kajszi és a meggy érésig van még pár hét, a szilváról nem is beszélve...
De csak figyeljetek, mindjárt itt van az is…
Hiszen most nyílott a hóvirág nem igaz ????

Első adag - a dunsztból kibontva
 
Második adag - már felcímkézve


Harmadik adag - feldolgozásra vár

Tea is, szörp is készülhet majd belőle

12 üveg eperdzsem

A harmadik gyúródeszkányi citromfű-adag szárítása


10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek!!!!! Egy kicsit jó lenne,ha elállna az eső, és kisütne a nap, hogy szedhessek bodzát és a citromfüvet.Mindenem megvan a szörpkészítéshez,szabin is vagyok....De sajnos szakad,ami a földnek nagyon jó,csak az én időzítésem nem jó.:(

    VálaszTörlés
  2. És ami szomorú, a bodzát nem nagyon érdekli az eső - nyílik...Így aztán az igazán szép virágporos fürtök -legalábbis a szörpkészítés szempontjából - tönkremennek ill. nem tudom, a méhecskék is mennyire tudnak dolgozni - aztán majd csodálkozunk, ha nem lesz bodza-termés (se). De talán megjavul a hét elejére az idő és tudsz még szép virágokat szedni. Nem mindenütt nyílik egyszerre. A citromfűnél nem gond az eső, pár nap késedelem nem számít...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy!!!
    Leírnád - ha nagyon szépen kérlek - a bodzaszörpöd elkészítési módját?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon gusztán néznek ki az elrakottak. Már épp akartam kérdezni, hogy miért olyan szép borostyánszínű a szörpöd, de aztán olvastam a recepted és a karamellizált cukor a "tettes".. :-)
    Nálunk mindig olyan szép világos sérga szokott lenni. Én sajnos eddig nem tudtam bodzát szedni, lehet le is maradok róla. :-(
    A citromfű leveleid is szép nagyok, az enyém kisebb, gömbölyded. De az is lehet, hogy más fajtám van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha erre jársz, adhatok pár üveggel :-)
      Citromfű: a kertemben nő - amit néha tápos vízzel öntözök. Talán ezért nagyobbak a levelek.

      Törlés
    2. Aranyos vagy, köszi! :-)
      Ha egy kicsit a közelemben lennél... nem ezért, sok más miatt. :-)

      Törlés
    3. Hja, ami késik, nem múlik....

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Szívesen - csak kérni kell, ha tudom, teljesítem. :-)

      Törlés