2015. július 21., kedd

Az én receptem

Hőség ide, lustaság oda, most van itt az ideje bizonyos "eltevéseknek". Miután elkészítettem az idei első nagyobb adag töltött paprikát és lefagyasztottam, jöhetett a másik nyári feladat.

Látom, hogy a neten számtalan „házi” vegeta-recept van fent, de azért beszámolok az enyémről is. Tegnap szinte  egész délelőtt ezzel „szórakoztam”. Viszont egy évre elegendő van most. 
(Csak zárójelben mondom, én ezzel a lereszelt trutymóval és a csontokkal, megfőzöm a levest, leszűröm és külön, ezután főzöm bele az általam nagyon kedvelt sárgarépát, vagy később a tésztaféléket, és a végén teszem bele a petrezselymet, vagy snidlinget, frissen. Ill. ha ezt "alaplevesnek" használom, akkor ebbe a leszűrtbe teszem bele a továbbiakat. pl. karfiol, karalábé, stb.)

2 kg. sárga répa
1 kg fehér répa,
6 zöldpaprika (magostól)
1 nagy zellergumó,
1 nagy karalábé
4 nagy hagyma
1 közepes cukkini
6-8 gerezd fokhagyma
fél karfiol
De igazán pontosan és dekára semmit se mérek, csak a répákat.
Ehhez a mennyiséghez (kb. 5,5 kg volt) én 1,1 kg sót tettem.
Jól összekevertem és kb. fél órát állni hagytam. Ekkor tettem üvegekbe és máris mehetett a spájzba.  
Én nagyon szeretem és ami fő, tudom mi van benne !

Sajnos a ledarált állapotról elfelejtettem képet csinálni :-(



4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik a Te házi vegetád is. Még sosem raktam el, idén megpróbálom.
    A són kívül más tartósító nincs benne, ugye? Esetleg más fűszerek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, az enyémben semmi más nincs, csak só. És egy évig garantáltan eláll - lehet, hogy tovább is, de nekem még mindig elfogyott a következő nyárra. Óvatosan bánj vele, kísérletezz, mert meg kell szokni, hogy ez a sót is pótolja, ill. hozzáadja az ételhez. Nekem legjobban mégis csak úgy jött be, ahogy leírtam, egy "vegeta-levest" főzök - aztán innen indul tovább a dolog.

      Törlés
  2. Ezzel a mennyiséggel jó sokáig birkózhattál:-)) De megérte mert biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés