2015. október 5., hétfő

Hogy mik vannak…..

Tudom én, hogy felesleges és talán értelmetlen dolog is írni arról 70 évesen, hogy mi(ke)t sajnálok, hogy kimaradt az életemből, de….

Pár napja láttam a tévében egy kisfilmet, amelyben egy németországi öreg lakókocsikból összehozott „lakóparkot” mutattak be.
Hát rögtön felébredt bennem a régi vágy… Sok évvel (kb.20) ezelőtt láttam egy filmet, egy (talán holland?) kb. korombéli hölgyről, aki pénzzé tette mindenét, vett egy lakókocsit és nekiindult a világnak. Össze-vissza kalandozott a Földön, nem csak Európában, (nyilván az eladott ingatlanból vagy + egyébből) telt is rá…hiszen volt, amikor hajón szállíttatta a lakókocsiját. Mégis bennem a hétköznapok apró-cseprő kis kunsztjai maradtak meg – nem az afrikai szavannán töltött éjszaka.

Hogy milyen ügyesen tudott csomagolni, ill. válogatni a fontos és nem fontos dolgok között !  Mostanság kényszerem van nekem is a selejtezésre, elajándékozok dolgokat, amiről tudom, az utódaim szemétre fogják dobni – felteszem magamnak a kérdést, hogy ha 20 m2-en kellene élnem, mit is vinnék magammal ? Jó játék ez, könnyebb utána selejtezni.

Nos, pont ilyenre vágy/tam...
Díjazom a praktikus csomagolást, az okos helykihasználást – és ebben a lakókocsiban – bár kissé káoszosnak tűnően – de mégis mindennek „rendelt helye” volt.  A csúcsot számomra a vízzel való takarékossági program jelentette. Nem mindenhol természetes a világban, hogy kinyitod a csapot és ereszted magadra a langyos vizet, akár fél óráig is, ha bírja a pénztárcád. Van, ahol minden liter tiszta vizet nagyon meg kell becsülni – bár azt hiszem, ezzel túl nagy újdonságot nem mondok, csak épp nem árt néha arra gondolni, micsoda kánaáni gazdagságban élünk – legalábbis víz vonatkozásában.
No de, hogy a lényeghez érjek: kis kempingfőzőjén – természetesen a hölgy főzött is magának – egy adott alkalommal éppen krumplit készített. A krumpli főzővizét pedig kiöntötte a mosdó-lavórba, mondván, hogy a városi emberek nem is tudják, hogy a főtt krumpli vize milyen csodás hatással van a megfáradt lábakra….
Bevallom  még sosem próbáltam ki – de ma délelőtt épp krumplit főztem, s az jutott eszembe, tényleg, egyszer ki kéne már próbálni….

1. Még soha nem próbáltam ki milyen lehet hónapokig/évekig lakókocsival úton lenni. De már régóta él bennünk a kíváncsiság, milyen lehet legalább 1-2 hétig lakókocsiban élni.
    Szomszédunknak is van egy (meg itt elég soknak a környéken) és ő pl. többször egy évben több hétre elindul kempingezni.
    Ami bennünket vonz a dologban, hogy nem vagy helyhez kötve, annyit töltesz el egy helyen amennyi jólesik és tovább mehetsz amikor jólesik... el tudnám képzelni a francia tengerpart mentén Spanyolországon át Portugália partjaig. Vannak megtervezett utak, hol érdemes kempingezni. Sőt ennek a tábornak (a hollandok a nagy mesterei) és hasonló állandó tagjai is vannak, mint a Harley-Davodson-osok, akár 5* kempingekkel.
    Ami picit aggaszt, a tér, ill. hogy szűk lenne/lehetne. De ehhez előbb ki kellene próbálni. :-)

1. Én csak rábeszéllek. Véleményem szerint a kicsi hely csak szokás kérdése - gondolj gyerekkorod "bungi"-jaira. (Gondolom ti is játszottatok olyat, hogy ágakból, pokrócokból sátrat építettetek - milyen romantikus volt azon a pici helyen játszani...) A szabadság, függetlenség érzése meg sok minden kényelemért kárpótol.

2. Persze, hogy volt "gunyeszunk"... :-) Még vadászlesekre is bekuckóztunk...

3. Nézd csak: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/700-milliot-er-a-vilag-legdragabb-lakokocsija/

4. Különös, extra, szép. De én egy sokkal egyszerűbben azt hiszem jobban érezném magam....

2. Eszembe jutottak a régi nyarak . Mikor a Bolgár tengerpart volt a legvidámabb barakk lakónak a leg.. leg.. leg.. akkor több éven keresztül béreltünk egy lengyel lakókocsit, amit aztán a Lada után kötöttünk és meg sem álltunk Burgas-Neszebár-Várna partjaiig. Kempingeztünk , mind a három gyerek nagy örömére . Boldogságos időszak volt, legalább is ma mindannyian így emlékszünk rá.
    Persze egy ilyen autó már komfortosabb kategória. Bevállalnám ma is :-)
    mmama

1. Csak irigyelni tudlak, mert neked legalább volt részed valami hasonlóban. Érzésem szerint a függetlenség varázsa a legjobb ebben a fajta utazásban/nyaralásban. "Hátamon a házam" - s ott állok meg, táborozom le, ahol akarok.

3. Épp' a napokban olvastam egy új "kifejezést" : csendes generáció ( a 65 + évesek) - gondolom eléggé "életkorfüggő" lehet ez a lakókocsizás. (vagy lakóautózás) - Kissé zavaró a fotó,mert az lakóautó. A lakókocsi kb. 10 m2 + esetleg elősátor, bizonyára többféle is van. stb. (Én pl. a 20 m2-t elég jól el tudom képzelni, (1 főre) mivel 5 évig laktunk (3-an) 35 m2-en és én azt is kedveltem. (anno) Más : ezt-azt tudok a lakóautózásról (eléggé macerás az EU-ban ) - (megállás,parkírozás, jogosítvány, stb.) - a lakókocsi meg leginkább a campingben van,- (annak meg ára is van) Így aztán,valahogy nekem ez (sem) "maradt ki,"- ill. nem vágyódtam ez után sem. ( Más : Barnás Ferenc: Bagatell c. könyve,- amiben egy utcazenész egy átalakított autóban (lakóautó féle) lakik,- na, ez csak úgy eszembe jutott.) - meg az is, hogy valaki,már vagy 2 hónapja (?) egy francia rendszámú lakókocsit parkoltat a háza előtt... amit kellően unok... :-(

1. Hát, ha lakóautó a neve - felőlem úgy is hívhatják, a lényeg, hogy én ilyenben vágynék autózgatni. És persze cseppet sem érdekel, hogy kell-e parkolási díjat fizetni, mert ha lenne pénzem egy ilyen autóra, akkor nem lenne gond a parkolási díj kifizetése se (gondolom én).
      De legfőképp, az álmodozás ingyenes !!!

4. Mi egyszer több mint 5 hétig lakóautóztunk. Hárman egy fele ekkorában mint ami a képen van. Azóta is arra vágyom. Ahhoz nem kellett semmi extra, a rendes jogosítvány elég volt hozzá, és nem kellett neki nagyobb parkolóhely mint egy személyautónak, én is el tudtam vezetni. Még nem adtam föl, hogy egyszer újra nekiinduljak így a világnak.

1. Komolyan mondom, szorítok neked. Azt hiszem egy ilyen világutazás - még ha nem is keresztül-kasul a világon, de az otthontól kissé elkalandozva, szenzációs élménygyűjtési lehetőség lenne.