2015. december 23., szerda

Angyalka csillagos ruhában




Eszembe jutott még valami „karácsonyi” – ha már pár napja a gyertyák, csillagszóró kapcsán is a régi ünnepek jártak a fejemben…
60-65 évvel ezelőttről szól a mese….

Rajzolni kellett egy szép, szárnyas angyalkát. Olyan kemény papírra, amit egy kis tűrögetéssel fel lehetett állítani,  vagy akasztani. Nem tudok rájönni, hogy mikortól, dec.1-től, vagy dec.6-tól kezdtük  ruhájukra rajzolni a csillagokat. Minden jócselekedet egy csillag volt és  nagyon igyekeztem, hogy szentestére szép díszes legyen az az angyal-ruhácska. Nálunk adventi naptár nem volt (nem is láttam gyerekkoromban ilyent – sokkal szegényebb világ volt az) – és az angyalok a csillagaikkal együtt nem kerültek pénzbe, mégis örömöt és büszkeséget jelentettek. Odatettük a fa alá és tudom, én büszke voltam a csillagos-ruhás angyalomra.

Gondolkodtam most, hogy milyen színűek is voltak ezek a csillagok ? Biztos pirosak - csakis pirosak lehettek. Akkor olyan, hogy „arany festék” (ilyen célra) biztos nem létezett. Se filctoll, sőt golyóstoll sem volt – tehát kizárásos alapon a csillagok csak színes ceruzával kerülhettek az angyal-ruhára.
Hihetetlennek tűnik ugye ? Olyan, mint az „Egyszer volt, hol nem volt, túl az óperenciás tengeren…”.Hát igen. Ott voltunk/éltünk. Boldogan. Filctoll nélkül…..

(Sajnos csillagos-ruhás angyalkát nem találtam a neten. A kép csak kicsit hasonlít az én angyalkámra, de jobb híján…innen: http://www.gyermeksziget.hu/images/karacsony_2014e.jpg )

4 megjegyzés:

  1. Amikor gyerekek voltunk, Anyu hasonló angyalokat csinált. Színes kartonból volt a ruhájuk, fehér rajzlapból a szárnyuk, gyöngy a fejük. Némelyiknek volt haja is, de glóriája mindnek.
    Egyet őrzök a "kincses ládikámban".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én angyalaim nem voltak díszesek -igaz nem is segített senki a "megcsinálásban" - de azért lám, ennyi év után is szeretettel gondolok vissza rájuk. Kicsit irigyellek, hogy neked egy még meg is van...

      Törlés
  2. Közeli "ismerőseimnél" bevált az, hogy egész évben, (ha úgy adódik,akkor naponta) ha valami "jót csinált" a gyerek, kap egy csillagot ! Valamilyen "arany színű" csillag - bizonyára dekorációs anyag lehet,és az van egy helyen,- sorban felragasztva neki.Elfelejtettem már, mennyi csillag után kap - valamilyen "jutalmat."
    Más : egyszerűbb kivitel,- minálunk egy A3-as papírlap volt felragasztva a hűtőszekrényre, arra rajzoltam a "csillagait"... bár nem sokkal később ő maga is próbálgatott ( zsírkrétával) csillagokat rajzolni magának... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nálatok,náluk, egy mai, modern, fiatal családban is van valamiféle hagyománya ennek a - szerintem - régi dolognak. Nem tudom, az iskolában használják-e még a csillagot a jó megjelöléseképp.

      Törlés