2015. december 15., kedd

Így jött ki a lépés






Nem szoktam ennyit írni ételekről – most valahogy mégis így jött ki a lépés….
Nem is másért, csak azért mert kíváncsi lennék, egyedül vagyok-e azzal az elgondolással, hogy a boltban vásárolt babot előbb be kell tenni a mélyhűtőbe, s csak az után lehet tovább-tárolni.
Nézetkülönbségem akadt ugyanis e témában egy kedves öreg barátnőmmel, aki szerint ez manapság már teljesen felesleges, mert a boltban árult babok úgyis össze-vissza vannak kezelve, biztos a zsizsikek is ki vannak már rég irtva belőle…
Hát lehet, hogy neki van igaza, bár én a zacskóján semmiféle kezelésre utaló nyomot nem láttam…
Én ezer éve így teszek, vagyis egészen pontosan azon esemény óta, amikoris a babos-üvegem (mindig ebben tartom, pont fél kg. fér bele és a csavaros tető is megvédi szerintem attól, hogy belemásszon valami) – szóval azóta „hő-kezelem” a babot, mióta egyszer valami szörnyűség történt. Az üvegben több volt a zsizsik, mint a bab…nagyon utálatos volt, s akkor fogadtam meg, hogy ilyet soha többé nem akarok látni !!!
Azóta én minden alkalommal, ha babot veszek, kiterítem egy tálcára, először átválogatom, majd tálcástól beteszem a mélyhűtőbe. Másnap kiveszem, megvárom, amíg megszárad, és csak akkor teszem a babos-üvegbe. Azóta, hogy ezt a procedúrát végigcsinálom, még soha egyetlen szem bab nálam nem romlott el.
Lehet, hogy manapság már „hivatalból” tényleg kezelik, s én feleslegesen dolgozom vele – de nem zavar.
Biztos, ami biztos.

Kihagyhatatlan téli kedvenceim egyike

11 megjegyzés:

  1. Babot ami megmarad általában mélyhűtőben tárolom a következő felhasználásig. Ennek oka van sajnos volt hogy csak szekrénybe tettem és akkor sok kicsi jött elő....:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez aranyos szöveg: a sok kicsi, akik előjöttek...:-) :-) :-)

      Törlés
  2. Én is a fentiekhez hasonlóan jártam , sok kicsi jött elő ..-)
    Azóta friss fejtett babot tárolok a fagyasztóban .
    Szoktam kapni viszont Felvidékről származó babot itthon még nem láttam hasonlót, tejeskávé színű, nagy szemű és az íze a gesztenyére emlékeztet.
    Megkérdeztem hogy nem zsizsikesedik e ? Azt a választ kaptam hogy szórnak közé őrölt fekete borsot és így nem megy bele. De nem kezelik semmivel sem.
    mmama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fejtett babot én is a fridzsiben tartom. Érdekes lehet ez a bors-übegbe-szórás, lehetséges, hogy hatásos, még sosem hallottam.

      Törlés
  3. Hogy őszinte legyek, valahogy ez kimaradt eddigi életemből,- talán azért mert igen gyakran konzerv (vörös) babot veszünk,ritkábban fehéret. Igaz, azon is el lehet "vitatkozgatni" "ismerőssel," - hogy leönti-e róla a "vizet" vagy sem. (mi leöntjük) - Ha zacskós száraz babot veszünk,általában azt felbontás után fel is használjuk, nem nagyon fordul elő tárolás. A kezelésre való feliratozás : feltételezem kötelező lenne (?) - vagy majd lesz, ha az új törvény szerinti címkéket elkezdik alkalmazni. Úgy tudom, a babot gázzal lehet(ne) csak kezelni,-más nem nagyon alkalmas a zsizsik ellen. ( nagyüzemileg) - nem hinném hogy ionizáló sugárzást alkalmaznának. ( az amúgy is más történet lenne,- sokak "elborzadására"... holott nem kell(ene) annyira beijedni tőle.)Mára már elfelejtettem, milyen élelmiszereket sugaraznak....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy említetted a konzervet...Azt is szoktam venni, ha akciós, (én is a vörösbabot szeretem) mert "seperc" alatt készülhet belőle szinte bármi, hiszen előfőzött és az aztán garantáltan nem zsizsikes. A "vizet" én is leöntöm - sosem abban főzöm tovább - okát nem tudom, de így teszek a kezdettől fogva.
      Amúgy meg kíváncsi vagyok az új címkékre. Engem rettentően bosszant a maiak mérete. Csak nagyítóval olvashatók az információk.

      Törlés
  4. Én a diót, mákot, száraz babot mélyhűtőben tárolok. Ha kell kiveszek belőle és visszateszem, kicsi háztartásban így jobban eláll.
    A cimkét meg rég nem olvasom, mert nem látom :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dió, mák nálam is hűtőben - és igen, a kis háztartásnak vannak előnyei, de néha hátrányai is. De idővel sok trükkre rájön az ember....

      Törlés
  5. Vagy szerencsém volt eddig vagy tényleg kezelve van a bab, mert nem teszem hűtőbe (de nagyon jó ötletnek találom!)és eddig még nem zsizsikesedett meg nálam. Üvegekben tartom én is, sosem zacskóban/tasakban/dobozban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy szerencséd volt....abban mindenesetre, hogy nem Magyarországon élsz...Nálatok talán még a bab is jobb... :-)
      De a viccet félretéve. A hűtőben tartás nem rossz ötlet, garantáltan eláll hosszú ideig, hibátlanul.

      Törlés
    2. A bab is jobb...hihi, nem, nem hiszem. Ezt a hűtős megoldást azért megszívelem!!!Köszönöm. :-)

      Törlés