2016. január 19., kedd

Abrakadabra-csiribá-csiribú !


Kicsilánynak mondtam nemrégiben, - követ varázsolva elő a zsebemből, majd egyik kezemből a másikba, hogy „abrakadabra – csiribá csiribú….”
A minap valahogy eszembe jutott  és megnéztem, hogy pontosan honnan is ered ez a mondás, ez a varázsige.

Nos, tehát az abrakadabra magyarázata itt olvasható: https://hu.wikipedia.org/wiki/Abrakadabra  és bevallom töredelmesen, nem tudtam én ennyit ennek a szónak „történelmi” múltjáról.
Mellesleg itt:  http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/szimbolumtar/ch02.html  rengeteg szó-magyarázat olvasható – ha valakinek van ideje böngészni, érdekes dolgokra bukkanhat.
Ám az általam ismert „csiribá-csiribú”-ra sehol se találtam magyarázatot. Tudja valaki, honnan ered, vagy van-e és mi a jelentése ? (Mert szerintem jelentése, az nincs. Ez csak egy olyan "varázsló-szó"...) Vagy én vagyok a világon az egyetlen, aki ezt a kifejezést használja ?






4 megjegyzés:

  1. http://bizzariummagazin.blogspot.hu/2013/10/3-varazsszo-eredete.html?m=1

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Köszönöm az ajánlatot, lesz kis időm, bele fogok bogarászni, úgy látom van benne sok érdekesség.
      Az ajánlott cikk itt van
      A régi blog itt olvasható
      Az új blog helye

      Törlés
  2. Gondolom megnézted,- a Magyar Értelmező Szótárban benne van,- igaz, sokkal okosabb nem lettem tőle. (csiribá-csiribu) meg a csiribiri is.
    Régebben írtam, sok érdekesség a Tótfalusi István : Vademecum c. könyvben is. (szokatlan szavak szótára) Igaz, 1983-as kiadás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna nekem egyik sincs meg, és a neten se kutattam túl sokáig. A fenti komment-válaszomban írt helyen elég sok minden megtalálható

      Törlés