2016. január 9., szombat

Sírjak, vagy nevessek ?


Egy kedves levelezőtársam ajánlotta figyelmembe, s én azonnal továbbpasszolom ezt a laza kis olvasnivalót azon kedves nőtársaimnak, akik fokozatosan szeretnének felkészülni a burka viselésére.
Ezzel a módszerrel könnyebb lesz majd teljesen eltakarni színes egyéniségüket…. :-)


(Zárójelben: amikor pár napja megírtam ezt az anyagot, még jót mosolyogtam magamban. Aztán közbejött a németországi szilveszteri balhé, melynek utózöngéi most kezdenek igazán felerősödni... Hát kedveskéim gondolkodjatok el, hátha mégis ilyen és ehhez hasonló ruhákat kell majd hordanotok....fejkendővel....)



14 megjegyzés:

  1. :-((((
    Mindenkinek ajánlom Betty Mahmudi A lányom nélkül soha...... c könyvet .
    Megismerhetjük egy amerikai hölgy életének egy szeletét Iránban .
    A puszta valóság engem sokkolt. Ennek ellenére időnként újra olvasom .....
    Vigyázat felkavaró !!!
    mmama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ajánlom. Tanulságos történet !!! S ahogy látom a tévében,teljes egészében nem is egyedi eset...

      Törlés
  2. Megint könnyen vagytok... (szemben a férfiakkal...) a nőknek : csador,burka,abaja,hidzsab,nikab... stb. Viszont nem feledni ! - jön a felmelegedés... a perzselő nap elől jól védi majd az arcot. ( + kezet,lábat )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért amikor a 30-40 fokban kínairól, törökről, na meg a magyar tanárról folyik víz, érdekes szitu, amikor megkérdezik a diákok a szaúdi diáklányokat, akiknek semmijük ki nem látszhat - az arcuk igen! - hogy ezt hogy lehet kibírni, akkor a válasz az volt, hogy megszokták. De igazából egy tisztességes ruhát nem húznak fel, talán egy olyan diákom van, akin néha látok kivillanni valami nőies darabot. Attól viszont végképp falnak ment minden náció, amikor elmesélték, hogy ott a gyönyörű tengerpartjuk és maximum így teljesen felöltözve sétálhatnak a tengerben, miközben a férfiak úszkálnak, napnak. Egy nőnek nem lehet csábító egy fürdőgatyás férfi?
      Ha valaki a nap ellen meg akarja védeni magát, most is megteheti, hogy bebugyolálja magát, de nem kötelező!

      Mindazonáltal nekem a ruhák zöme tetszik és alapvetően a koncepcióval is egyetértek, hogy nem muszáj köldököt meg más egyebet kipakolni az utcán, az iskolában stb. mindenki szeme elé.

      Törlés
    2. Maradjunk annyiban, hogy a személyes szabadság fogalmához – szerintem – hozzátartozik a ruhaviselés szabadsága is. Igaz, van, akinek vacak ízlése van, és nem jó ránézni – de az legyen az ő baja. Én nem várom el, hogy a férfiak ne hordjanak altestüket pompásan megmutató feszes farmert, vagy fürdőgatyát – és nem várom el, hogy a nők fedjék be még a fejük tetejét is és csak a szemük látsszon ki.
      Nem ! Én azt várom el, hogy mindenki járhasson úgy, ahogy neki tetszik. Ne legyen az a jellemének meghatározója, hogy miniszoknyát, vagy burkát visel. Mert – ezer éves mondás – NEM a ruha teszi az embert.
      És ha a mohamedán világban a „fedetlen testű” nőket qrvának nézik – az az ő dolguk, semmi közöm az muszlimok erkölcsi mércéihez. De ez itt – állítólag Európa. Megszoktuk a (bizonyos szintű) szabadságot. Ja, hogy ezt másképp értelmezzük mi és másképp a bevándoroltak ? Akkor talán mégis a jövevényeknek kellene alkalmazkodni és nem nekünk.
      Egyébként pedig nyugodtan visszamehetnek oda, ahonnan jöttek. Senki sem hívta őket….
      A bemutatott ruhákkal kapcsolatban: valójában nem a ruhák milyensége volt a döntő – bár nekem egyáltalán nem tetszenek – hanem maga a tény.

      Törlés
  3. A két képen lévő ruhát fel is venném tetszenek, de semmi több. Nem a ruha teszi az embert, ugye. (Bár vannak kivételes esetek!)

    Egyébként meg csak sírni tudok a jóslaton és tiltakozni. Bármit akarnak rámerőltetni ellenszenvvel válaszolok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a lényeg - miképp fentebb én is írtam. Nem számít, hogy milyen ruhát hordasz, csak az számít, hogy milyen ember vagy. Burkában is lehet valaki "olcsó nő" és fordítva: nem minden miniszoknyás "útszéli"...

      Törlés
  4. Részlet a fenti cikkből:
    "Tehát a nőknek kell eltakarniuk magukat, hogy a férfiak ne érezzék úgy, mindent lehet?
    Részben. De én úgy gondolom, hogy ez kettőn múlik, tehát ha valaki kirakja a portékáját a kirakatba, az azt jelenti, hogy eladó, meg lehet venni, de ha eltakarja, azt jelenti, hogy nem eladó. Ez bárkivel így van, ha valamit nem teszünk ki, az nem felhívás keringőre. Ez nem azt jelenti, hogy a férfiaknak nem kell odafigyelni, nem azt jelenti, hogy egy férfinek egyből ugrania kéne bármire, de a megelőzésbe beletartozhat ez is. A másik oldalon a keresztény értékrendszert és a valós bibliai értékeket követve, én úgy gondolom, hogy azok a hívők, akiknek fontos életükben Isten, azok a megjelenést is nagyon fontosnak tartják. Nagyon sokan keresztényként nem találják azt a helyes öltözködési módot, amit szeretnének, nem tudják, hogy hol a határ, mennyit adhatnak ki magukból, mennyire hagyhatják fedetlenül a testüket."
    Én itt kezdtem valami nagyon furcsát érezni gyomortájékon. Nem arról beszél a kedves nyilatkozó, hogy az anyáknak kutyakötelessége arra nevelni az ici-pici aranyfiacskájukat, hogy a nők nem jelentenek szabad prédát, még akkor se, ha miniszoknyát és haspólót hordanak, mert még megsérül az egója. Ó nem, ő arról beszél, hogy mennyit mutathat meg egy nő magából, hogy a tesztoszterontól feszülő macsó ne ugorjon rá.
    Mindezt egy nő mondja. Egy nő?



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezer százalékosan egyetértek !!! ....Veled....(utolsó bekezdés)
      Macsókkal van tele a világ....meg hülye nőkkel.

      Törlés
  5. Szerintem ez a cikk nem a burka viselésére való felkészülésről szól. Keresztény körökben nem mai az igény a szolid, csinos, de nem kihívó, magamutogató, ruházatra. Gondoljatok csak bele, anyáink, nagyanyáink megjelentek volna a mai trendi cuccokban? Nem. Az számukra erkölcstelen lett volna. Akkor miért kell kifigurázni egy divattervezőt, aki nem akar azonosulni a mai erkölcstelen világgal?
    És a nők sokszor valóban támadások célpontjának teszik ki magukat. Mondok egy példát. Kolléganőm 14 éves kislánya állandóan mindenféle trendi, meg kihívó pózokban, agyon festve fotózza magát és tucatszám teszi fel a fb-ra az ilyen képeit. Utána meg csodálkozik, ha már nem tudom hanyadszor törik fel a fb fiókját, meg ha a nála idősebb fiúja meg akarja dönteni. Akkor rögtön azt mondta, hogy ehhez ő még kicsi. Akkor viselkedjen, öltözködjön is úgy, ha ő ehhez még kicsi. Igenis sokszor a nők hívják ki maguk ellen a sorsot az idétlen, kihívó viselkedésükkel, aztán csodálkoznak, ha a férfiak ezt "félreértik".
    Még régebben beszélgettem egy hívő fiúval, és elpanaszolta, neki mennyire gondot jelent, ha a lányok áttetsző ruhákban mászkálnak. Az ösztönei működnek, pedig ő szeretne erkölcsösen élni.

    VálaszTörlés
  6. Ja, még annyi, hogy megnéztem az összes ruhát, szépek, csinosak, divatosak, egyáltalán nem maradiak és régimódiak, egyikhez sem illik fejkendő. :-) Azt hiszem a szőke, szemüveges hölgyet ismerem is régről egy gyülekezetből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, lehetne a témáról hosszasan beszélgetni - de egy tény: NE szabályozza senki azt, hogy miben járok. Hadd legyen szívem joga, hogy miniszoknyát húzok, vagy földig érőt.Az, hogy nagyanyáink mikben jártak - egy dolog. a 21.szd-ban nem fognak a nők úgy öltözködni, ahogy az 150 évvel ezelőtt elvárás volt. Sajnos a jó ízlés - ez tény - nem mindenkinek sajátja. Ezek a ruhák nekem nem tetszenek - azonban ez nem azt jelenti, hogy valaki ne húzhatná fel - ha az ő ízlésével meg ez egyezik meg. Amikor fiatal voltam és igencsak divat volt a mini - akkor sem hordtam minit. Van egy - szerintem - normális középút a szélsőségek között - én azon az úton jártam és fogok járni.

      Törlés
    2. Szerintem ezzel nem akarták szabályozni, hogy miben járjunk, csupán mutatni egy alternatívát azoknak, akik nem szeretnék a mai trendet követni, hanem szolidabb ruhákra vágynak. Te a középúton jársz, de nagyon sokan vakon követik a divatot, akármilyen is az. Azt sem mondtam, hogy úgy öltözködjenek a nők, mint 150 éve, bár megmondom őszintén, nekem azok a régi ruhák sokkal szebbek mint a maiak. Tán ezért is szeretek a viseletbe beöltözni szüreti mulatságkor. :-)

      Törlés
    3. Igen, ott a baj, hogy vannak, akik azt hiszik, hogy amit a tévében látnak az a menő és az csakis jó lehet. De erősen kétlem, hogy egy "bugyimutogatót" egy ilyen divatbemutatóval rá lehetne venni másfajta öltözködésre. Akinek ez tetszik, annak lehet, hogy adtak ötletet - de hát nekem pl. ez nem tetszik és bizony fel se húznám egyiket se.
      Az igaz, hogy a régi ruhák szebbek voltak, de igencsak kellemetlen lenne, ha olyasmiben kellene ma dolgozni menni, mint amit egy évben felvesz valaki a szüreti bálra, vagy akár csak olyanban, amiben régen jártak dolgozni asszonyok.. Szóval oda lyukadunk ki, hogy „ízlések és pofonok különbözők” meg „kinek a pap, kinek a papné” meg hát ugye a vélemény szabad… Valójában pedig úgyis mindenki azt csinál, úgy öltözködik, ahogy akar. Legfeljebb másoknak nem tetszik. Nincs ebből semmi gond.

      Törlés