2016. április 7., csütörtök

Hollós Korvin Lajos




Múltmentő blog-barátomnál akadtam erre a bejegyzésre:
és ha valami felkelti az érdeklődésemet, akkor bizony kószálok a net-világban….
Hollós Korvin Lajosnak csupán A Vörös torony kincse c. regénye, vagy hogy pontos legyek, a könyv címe volt ismerős, gyanítom valamikor ezer éve tán olvashattam is. Találtam azonban egy nagyon jó leírást/bemutatót az életéről, ha valaki mást is érdekel, ajánlom nézzen be ide:
És mivel a blogomban amúgy jó régen nem szerepeltek versek, akkor be is másolok ide mindjárt  három, nekem tetszőt:






                                                       



HIT

Ha majdan feltalálják az eszközöket,
melyekkel kiirthatják a föld színéről
a gazembereket, e nagyszerű eszközökkel
ki fogják irtani a gazembereket s velük
együtt a föld színét is, de én vátesz
vagyok és látom, hogy a jövendő jövőjében,
amikor majdan rendbe teszik a föld színét
s az anyák újra megszülik a gazembereket,
feltalálják az újabb nagyszerű eszközöket,
melyekkel kiirtják majdan őket a föld
színéről s velük együtt a föld színét,
mert hiszek a fejlődésben s az
emberiség jövőjében.


RIGMUS

A szegény, ha nincs igénye,
az igének is szegénye.
Aki semmit sem mível,
be kell érje semmivel.
Kit jobbfelén megütöttek,
nagyobbat is visszaüthet!
De ki tartja balfelét,
mindörökre csak cseléd.


MEGY A GŐZÖS

Megy a történelem-írás
nyomában a történésnek.
Elől ül a masiniszta,
hátul meg a történészek,
kik a gőzöst, elemezve
masinát és masinisztát,
minden korban a jelenkor
igényéhez igazítják.

2 megjegyzés:

  1. Nagyszerű versek, megnéztem a linkekekt is és a többi verse is nagyon tetszik!
    Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem! <3

    VálaszTörlés
  2. Én is örültem, hogy Múltmentő felfedezte. Szeretem az ilyen "meglepetéseket" !

    VálaszTörlés