2016. április 9., szombat

Pitypangos újdonság




Elolvasásra ajánlva kaptam, s máris továbbadom, hátha lenne, aki kipróbálná.

Én eddig csak „mézet” főztem eddig a pitypang virágából (http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2008/03/pitypangmez.html) – de lehet, hogy kipróbálom ezt a különlegességet is.
Elgondolkodtató, hogy mennyi körülöttünk lévő szó, szerint Isten-adta-gaz, ehető, iható. Ingyen van, rajtuk, mellettük, velük élünk,  eltapossuk, legyomirtózzuk….aztán megvesszük a délafrikai ezt-meg-azt…

6 megjegyzés:

  1. Így igaz.....Sok kincs van körülöttünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak - mivel nem lehet az ABC-k-ben kapni, hanem le kell esetleg hajolni értük - ennyi fáradságot már nem veszünk.

      Törlés
  2. Pontosan, ha nem koncentrálunk a tudatos, természetes étkezésre, felhasznosításar, akkor ne csodálkozzunk, hogy pénzünket gyógyszerekre, orvosokra adjuk ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott látom a baj okát, hogy nem áldozunk elég időt magunkra - vagyis nem arra áldozzuk az időnket, amire kellene. Mert ugye ki megy el vadvirágot gyűjteni, amikor az állítólagos gyógynövény teát, befilterezve bögrére-készen megkapja ?

      Törlés
  3. Én is csináltam már pitypangmézet, vagy inkább tán szirupnak nevezném. Most megörültem ennek a bimbós receptnek, de aztán lelombozódtam. Ilyeneket nálunk nem lehet kapni, mint szójaszósz. Vajon helyettesíthető lenne ez valami hétköznapibb dologgal?

    VálaszTörlés
  4. Ja, még annyit, hogy szerintem elég sokan gyűjtenek vadvirágot, vagy tartanak a kertben mentát, citromfüvet ilyesmit, legalábbis én ismerek többeket is, és hála Isten egyre nagyobb ennek a divatja.

    VálaszTörlés