2016. május 19., csütörtök

"Ludas" Kaján Tibor....



Tudom, látom sok helyen megemlékeztek róla…Pár napot kések is ezzel a kis szöveggel, amivel rá szeretnék emlékezni. Nem fontos dolgok ezek, de annyit mégis el kell mondjak, hogy bár nem vagyok valami nagy vicc-kedvelő/olvasó – ha kapok valami vicces diasort, vagy szöveget, sokszor van, hogy csak felületesen átfutom. De a „Kaján”,  a Kaján bizony márka volt…. már gyerekkoromban is….
Valami hihetetlenül finom, elegáns, és tellvilmosi telitalálattal készült képei voltak. Finom kis gúnnyal, néha másodszori ránézésre értette meg csak az ember, vagy pár pillanat alatt esett le a tantusz.
Fura ilyesmit mondani, de „elegáns” humora volt – soha sem közönséges…

Kedveltem. Szép kort ért meg, mégis azt mondom, kár, hogy itt hagyott bennünket. Még egy Kaján Tiborunk már sosem lesz.

Mosolyogjon békében ott fent a felhők szélén – (vagy sírjon?) – ha lenéz ránk…..

Itt van pár karikatúrája:
Itt olvashatsz róla:
http://hvg.hu/kultura/20065152HVGFriss130   ez talán a legszellemesebb….




„Átmenet”




5 megjegyzés:

  1. Igaz, nem kezdtem el kutakodni utána ( linket megkeresni) - feltételezem,napjainkban nem kapható,(vagy antikváriumban ?) - Moldova György 2002-ben írt róla egy könyvet, címe : Történelemóra -Párbeszéd Kaján Tiborral.Urbis Könyvkiadó, kb. 20,5 x 29,5 cm, 190 oldal és 3000 Ft volt az ára. Sok rajza is megtalálható benne. ( Ha úgy gondolnád, egy alkalommal kölcsönadhatom.)Igaz, talán nekem is időszerű lenne újra elolvasnom,- 14 év után. Érdekesség (?) bár nem szokásom ilyen bolti számlákat megőrizni, ez valahogy benne volt a könyvben, V.30-án vettem, a Rókus u.-i könyvesboltban (?) - bár egyáltalán nem emlékszem, hogy' keveredhettem én oda ?- feltételezem, az egyetemnél működő (?) - bolt lehetett, vagy van még ma is ott ? Más : tv. híradók is említették, ráérőbbek utólag is megtalálhatják,- bár úgy emlékszem, az utóbbi években már ne mozdult ki otthonról.

    VálaszTörlés
  2. Rosszul emlékeztem... az hangzott el, hogy kb. az utóbbi években már nem rajzolt. Meghalt Kaján Tibor karikaturista ( RTL híradóból )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "Rókus" könyvesbolt a Szliven áruház mögötti üzletsoron volt. Most már valami másféle bolt van a helyén. Pár hete láttam, amikor fotózni voltam a 25 emeletest - utoljára....
      A könyvet legközelebb elhozom, köszi.

      Törlés
  3. annyira jellegzetes karikatúrái voltak, bárhol felismertem volna őket.

    Isten nyugosztalja!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint írtam is: nem vagyok vicc/karikatúra rajongó, de az ő képeit/stílusát kedveltem. De hát egyszer mindenkinek menni kell....

      Törlés