2016. június 23., csütörtök

Mindig tanul az ember….



Igaz, hogy az elkövetkezendő napokban 30 fok fölötti meleget ígérnek, de talán épp ezért (is) jöhet váratlan eső, netán felhőszakadás....


Egy diasorban kaptam az alábbi  hasznos  információkat, aztán persze rátaláltam a neten is, itt: http://hvg.hu/tudomany/20110610_tevhitek_hiedelmek_villamcsapasrol
Ha van kis időtök és érdekel valakit a téma, a részleteket olvassátok el, én találtam benne olyasmit, amit rosszul tudtam….


A villám nem csap kétszer ugyanoda – NEM IGAZ
 
Mindig a legmagasabb pontot „célozza meg” – NEM IGAZ
  
Vidéken sokkal gyakoribb a villámcsapás – NEM IGAZ
  
Nem szabad telefonálni, ha villámlik – RÉSZBEN IGAZ
   
Vihar előtt érdemes kihúzni a tévét, számítógépet – IGAZ
     
Veszélyes fürdeni, zuhanyozni, ha kint villámlik – IGAZ
  
A fémékszer, esernyő vonzhatja a villámokat – NEM IGAZ
     
Nem szabad fa alá menekülni – RÉSZBEN IGAZ
 
Úszás közben veszélyben vagyunk – IGAZ

Villámláskor le kell hasalni – NEM IGAZ
  
Autóban, repülőben nem lehet bántódásunk – IGAZ
  
Biztonságban lehetünk a barlangokban – RÉSZBEN IGAZ
    
A mozgó emberbe könnyebben belecsap a villám – NEM IGAZ
  
Nem szabad hozzáérni ahhoz, akit villámcsapás ért – NEM IGAZ
  

                        A milliónyi, csodás villám-kép közül ezt választottam….
                                   


8 megjegyzés:

  1. Tudod, az elmúlt hétvégi túránkon törhettem a fejem, hogy mi legyen, hová álljak, mit csináljak, hogy védekezzek a villám ellen.

    Pont a csúcson voltunk mikor kitört a vihar, egy valami csodás kilátóponton, de akkor nem láttunk a világon semmit, csak mikor már csendesült az eső. Én nagyon gyorsan elkotortam onnan, beljebb a fák közé, mintha bármi megvédene ott. Aztán csak álltam, mint bálám szamara és vártam, hogy vége legyen a viharnak. Ahogy elnéztem a többieket, rajtam kívül senki nem "rinyált" annyit, mint én :( amúgy is félek a zivataros időtől, én olyankor belebújnék egy ürgelyukba is, csak biztonságban érezzem magam.
    Szóval ilyen helyen nincs igazán jó megoldás. Csak reménykedni lehet, hogy nem oda csapkod a villám, ahol éppen vagyunk, aztán vagy bejön vagy nem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy biztos, aki "kint" nem élt még át nagy, villámos vihart, az nem igazán tudja, miről is beszélünk. Bizony félelmetes és igencsak eszedbe juttatja kicsinységed !

      Törlés
  2. Szerintem a Cicánk azért fél mert , átvette tőlem... Rettenetesen féltem a vihartól mindig/most is félek/...Az utolsó jó néhány évben szinte betegesen....Valamelyest sikerült "kigyógyulnom"...van is mit féltenem... de a kilincset ép elengettem, mikor odacsapott a villám, sokáig látszott a kilincs nyelvén...Akkor azt hittem végem van...Azóta ha villámlik, probálok nem kint lenni...Viharban minden kikapcsolva... .,
    Olvastam, hogy mosogatott az illető, és ez által érte villámcsapás...
    Én komolyan veszem....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben az esetben én is a "jobb félni, mint megijedni" jelszót használom, és már sokszor megesett, hogy félelmemben lekapcsoltam a villanyórát. Aztán eszembe jutott, hogy meg kellene kérdeznem: ez biztonságot jelent az elektromos készülékeimnek? vagy csak a "dugóból kihúzás" a jó? De hát eddig nem kérdeztem meg senkit...

      Törlés
  3. Nem akarnám bagatellizálni a témát, ill. dög meleg van... lehet,célszerűbb lett volna a meleg hatásaival ( halálozás) foglalkoznom ?... Állítólag 2015-ben (itthon) 131 600 elhalálozás volt,- abból 7 % a "külső ok" (nem betegség) - hanem a balesetek. (közlekedési,és egyéb... pl. öngyilkosság- feltételezem a villámcsapás is ide értendő.) Persze, egy halott is sok,főleg ha az "értelmetlen" (elkerülhető lett volna.) India 3 államában - nemrég - 76-an haltak meg villámcsapástól. (igaz, a földeken dolgoztak) Más : feltételezem a félelmünk ( már akinek van ?) - kb. "ősember korunk óta" van bennünk. (?) - már,ha igaz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán nagyapánknak köszönhetően - aki az előtérből nézte velünk anno a közeli trafóba becsapó villámokat - rettenetes félelmem nincs, de azért néha összerándulok, amikor egy-egy nagy dörrenés megrezegteti az ablakokat. És nagyon nem szeretnék valami nyílt téren még egyszer kint lenni viharban. (Remélem erre nem is kerül sor - ha csak rajtam múlik...)

      Törlés
  4. Én is félek a villámlástól, hasonlóan jártam egyszer, mint Vera. A hűtőszekrényt akartam kinyitni és annak a fém kilincsébe csapott a villám. Azt hittem szörnyet halok, de szerencsére semmi bajom nem lett, mert a villám előbb ért oda, mint én. Csattant egyet, szikrázott és ennyi.:( A gépnek sem lett baja. Félek most is. Szemben a templom, nagy fák a ház körül..., sztem igen is a magas dolgokba csap, még ha azt is írják, hogy nem! Tiffanylda szakértő...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy elég ijesztő emlékem nekem is, nem a mi házunkba, habnem egy utcával feljebb csapott be a villám - hát én életemben még olyan hangot, mint ami az után következett még nem hallottam... Egyszóval igencsak meg tudja mutatni a természet, hogy ki itt az úr....

      Törlés