2016. szeptember 25., vasárnap

Szeretem a köveket



Szeptember 24-25-én Pécsett volt ismét ásványbörze…
Minden évben megnézem, akik régi olvasók, tudják, hogy menyire odavagyok a kövekért… Már már azt mondanám, mindegy, hogy milyen kő, mindet szeretem – de ez azért nem teljesen igaz. Ugyanis „csak” azokat szedem fel úton-útfélen, „akik” megszólítanak. (Hmm….elég beszédes kövek közt járkálok…ami a gyűjteményemből ki is tűnik.)

Megvenni pedig csak nagyon keveset tudok, mert az igazán szép kövek nagyon drágák. Most pl. erre vágytam – de amikor meghallottam az árát, azt kértem az eladótól, hogy legalább fényképezhessem le…azt ingyen is lehetett.
Ez itt kérem a dendrit kvarc:



Nem fotóztam a kiállításon, egyrészt mert sokan voltak és nem volt igazán jó lehetőség (hely) a fényképezéshez, csak az egyik teremről készítettem fotót: és ez nem sokkal a megnyitás után volt, látogatók még nem is voltak túl sokan. Nagy kár, hogy ilyen kicsi (két) helyiségbe vannak összeszorítva azok a csodálatos dolgok. Én – ha tehetném – templomokban tartanék ilyent – mert olyan varázslatosak, annyira „nem-e-világiak” ezek a kristályok/kövek hogy egyedül azt a helyszínt érezném méltónak hozzájuk.


Szóval csodás dolgokat láttam ma is, és erről jutott eszembe, hogy a „mindenféle” itt-ott összeszedett köveimet és egyéb ásványos dolgaimat már többször mutogattam a blogban, de az igazi kincseket, melyeket pénzért vettem, még nem. Itt van akkor két kép, hozzátéve, hogy nagyon szeretem őket. Jó a kezembe venni, érezni simaságukat, szereti a szemem a színeiket és tudom, hogy valami mágikus igenis van bennük – mert elgondolom, honnan jöttek, mióta „léteznek” és akkor összetörpülök…
Szóval kőbolond vagyok, beismerem.






 


A sóvárgó kőnézés után volt  egy filmvetítés idén is – nagyszerű volt 3 dimenziósan (szemüveget adtak) fantasztikus barlangokat látni. Ráadásul szlovéniai barlangok is voltak köztük. :-)   Bizony, bevallom férfiasan (én mint öreg barlangász), nagyon irigylem azokat, akik most fiatalok és lehetőségük, erejük, módjuk van erre a csodálatos foglalatosságra, a barlangkutatásra.

8 megjegyzés:

  1. Én nem is tudtam róla...szívesen megnéztem volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden évben szeptemberben van - érdemes akkor keresgélni utána a neten. A gugliba írd be: ásványbörze 2017 és majd megláthatod (ha kitűzték az időpontot és helyet) hogy hol, mikor lesz a következő.

      Törlés
  2. Micsoda szenvedély! Én Ipolytarnócon vettem részt 3D-s vetítésen, ahogy az a világ keletkezett, vagy amilyen lehetett. Izgalmas volt, ahogy ez is az lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon tetszett, hiszen én tapasztalatból tudom, milyen különös az a földalatti világ. Egyszerű "föld-feletti" halandó nem is nagyon tudja az elképzelni....

      Törlés
  3. Az árában bizonyára ez is benne van... Ásványok csiszolása
    Semmi ne biztos, de pl. az idei Pécsváradi Leányvásáron bizonyára lesznek,akik árulnak ilyesmit is.( vagy gesztenyeszüret a neve) ... Idejében megkeresni a dátumot,öntevékenyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nyilván a nyers kő megmunkálása sincs ingyen....

      Törlés
  4. Kövek, kavicsok... :-) Ezek szép külsejű nemes anyagok és én is igen szeretem megsimogatni a csiszolt sima formáikat. Nálunk is szoktek ásványkiállítás rendezni a városban. Megnézzük mi is, bár elég "kommersz-íze" lett a dolognak.
    Én igazán azt szeretem, amiket én találok és nem is "kell", hogy ilyen nemesek legyenek. Szeretem az egyszerű ("mezei") természet alkotta formákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos értékesebb, nemesebb követ úton heverő kavics formájában nem lehet találni. Rendesebb kavicsok - egyszerűbb kőzetekből - is csak vizek közelében vannak - vagy ahol hajdanában nagy vizek folytak (mint írtam régebben, volt ilyen a Mecsek hegységen is, x ezer évvel ezelőtt - bármennyire is hihetetlen). A közelemben viszont nagyobb folyó nincs, csiszolt kavicsokat max. a TÜZÉP telepeken tudnék beszerezni.

      Törlés