2016. szeptember 29., csütörtök

Szeptember vége






Áprily Lajos: Ködös évszak előtt


Most gyűjtsd a fényt. Magas hegyekre menj,
ahol kékebb és ragyogóbb a menny.
A lelkedet csűr-szélességre tárd
és kéve-számra szedd a napsugárt.

Azt is, amit a nap búcsúzva ont,
ha arany küllőt vet a horizont,
s ott is, hol késő délutánokon
még megragyog fémsárga lombokon.

Sietni kell. Egy nap leszáll a köd
és szűkre fogja szemhatár-köröd.
S egy éj is jön, mely csillagfényt sem ad,
s évmilliókig nem lesz sugarad.

  


5 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a vers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Köszönöm! Gyűjtöm a napsugarat hétvégén feltétlenül.

    VálaszTörlés
  2. Úgy úgy, ahogy Áprily Lajos írta!

    A szeptember valóban ilyen, ahogy a fotón látjuk: még sok a zöld, de itt-ott már megjelennek a színek és egyre több lesz. Szép ez, úgy ahogy van.

    VálaszTörlés
  3. Nem ismertem ezt a verset. Minden sora csodálatos!!!
    Köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  4. Mindannyiotoknak: nem tudom, miképp bukkantam erre a versre, az "ősz"-ről kerestem valamit - de nekem is azonnal megtetszett. Örülök, hogy nektek is.
    A fotók meg: hát azokat én csak fényképeztem, a szépségeket nem én "csináltam" :-)

    VálaszTörlés