2016. október 13., csütörtök

Te miben teszed el ?



Kicsit folytatva az előző témát, az élelmiszerek tárolását....

Nemrégiben láttam neten egy jópofának tűnő megoldást a mélyhűtőbe helyezendő nylonzacskók lezárására: csavarostól le kell vágni a müag. palack nyakát,  ráhúzni a zacskóra, rácsavarni  a tetejét és máris kész.
Még van itt https://www.youtube.com/watch?v=xn-ueL38Cc8   pár ötlet a felhasználásra – de nekem ez a hűtőzacskós megtetszett – és mint ötletet pár ismerősömnek el is küldtem. 
Egyik kis barátnőm azt írta vissza, hogy ők műanyagot lehetőleg már nem használnak élelmiszer tárolásra.

Elgondolkodtam ezen… mert jó, hát tudom, hogy az egész világ csupa méreg már körülöttünk, (a brokkoliban is van), de mégis mi lenne az, amiben praktikusan lehetne tárolni egy nagy mélyhűtőszekrénybe szánt ezerféle dolgot, a zöldbabtól a pulykanyakig ?

Kíváncsi lennék a véleményetekre, ti hogyan csináljátok ? Mibe lehet tenni az ételeket, ha NEM műanyag zacskóba/dobozba ???


A papír az esetek nagy százalékában eleve kizárható – bár pl. mondjuk a boltban kapható mirelit áruk egy része tényleg ebben van. Csak hát egészen más a nagyüzemi technológia meg másak az én kis konyhám lehetőségei.

Minden, de ha jól végiggondolod, tényleg szinte minden elfogyasztott étel/ital valami módon érintkezik műanyaggal. Itt van pl. a pet palackos víz. Nem azt veszek már egy ideje, kaptam a gyerekekről egy vízszűrős jó drága kancsót. És az miből van ? Hát műanyagból – habár meg kell mondjam, egy csoda, mert pompásan kiszűri a mi városi vízhálózatunkban található rendkívül sok meszet, amire többször panaszkodtam már. Na jó, de vajon a szűrőből mi megy bele a vízbe, ami esetleg nem olyan drasztikusan látható, mint a mész ???
Vagy pl. a lisztek, morzsa, a cukor, a só és néhány más kisebb tétel - nálam szintén műanyag dobozban van - nehogymá' megkívánják a molyok.... Ezeket le lehetne cserélni üvegre, vagy fém dobozra és van is több üvegem, amiben ilyesmiket tartok, hogy rizs, zabpehely, magok, stb… de bizony vannak élelmiszerek műanyagban is.

Nem akarom tovább sorolni, mert még a piaci fejes salátát is műanyag rekeszben szállítják és nylon-zacskóba csomagolva viszed haza (Jó, ez nem kötelező, össze is vizezheted vele a kosaradban lévő cuccokat … )

Szóval a kérdésem: ti miben teszitek el az ételeket a mélyhűtőbe ???
Mert nekem a műanyagon kívül semmi más ötletem nincs. 

Ezt az alábbi ajánlott linket -  időközben törölték....Érdekes, vajon miért ....?
http://www.nlcafe.hu/egeszseg/%2020161004/palackozott-viz-%20veszelyei/ 

25 megjegyzés:

  1. Nekem sincsen jobb tippem a műanyag zacskónál és doboznál.Műanyag és műanyag között van különbség.Nekem is van szűrőkancsóm,szeretjük!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyan állapítod meg, hogy melyik műanyagot sorolhatod a "jobb" kategóriába ? Azt írod, van köztük különbség. Én nem tudom melyik lenne a "jobb". A szűrőkancsó nekem nagyon bevált, tényleg prímán kiszűri a meszet !

      Törlés
    2. Korábban tanulmányoztam a műanyag különbség témát, megpróbálom előkeresni. Számuk van ,onnan lehet tudni,hogy melyik műanyag dobozt nem oldja a kaja és kerül bele a szervezetünkbe. A vízszűrő is a jó műanyag kategória.
      A másik dolog: a szelektív hulladékgyűjtés. Nálunk már az van, külön kuka van rá ,így REMÉNYKEDEK,hogy tényleg eldolgozzák.
      Sajnos teljesen kiiktatni nem lehet, de az is már nagy haladás, ha csökkentjük a mennyiségét.

      Törlés
    3. Most kaptok egy csomó linket : http://kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu/szelektiv/miteshova/
      http://antalvali.com/hirek/bpa-biszfenol-a.html
      http://vizmegoldas.hu/vizszures/ne-tegye-ki-magat-a-muanyagok-veszelyeinek/
      http://tudatosvasarlo.hu/cikk/rossz-es-jo-muanyagok
      http://szabadonebredok.info/pet-palackok-aljan-a-szamokat-tudjatok-mit-jelentenek/


      :))))))))

      Törlés
    4. Nálunk is egy ideje szelektív gyűjtés van - és én is csak remélem, hogy tényleg így is tárolják, ill. dolgozzák fel.(Sajnos 100 %-ig nem vagyok azért ebben biztos.)
      Köszönet a linkekért ! :-)

      Törlés
  2. Teljesen igazad van, a műanyag mindenütt ott van. Képtelenek vagyunk teljesen kikerülni. Még ha szélmalom harc is, kűzdök ellene. :-)
    Nálam a szárazan tárolható élelmiszerek mind átlátszó üvegben vannak a szekrényben. Levegőmentesen zárnak, nem kerülhet bele a moly sem, könnyű tisztán tartani. (Megjegyzem a zárórész is műanyag, mi más?)
    A fagyasztóban is többnyire üveg vagy porcelán szögletes formákban tárolok. Tetejük műanyag.
    Vizet csak üvegeset veszünk.
    Ha egy mód van rá a boltban, piacon nem kérem a műanyag zacsikat. Papírzacskót vagy kosarat részesítek előnyben. Ahol tudjuk kerüljük, de kizárhatatlan. Még. Remélem hamarosan megváltozik az arány.
    A tengerek is a partra vetik a sok műanyagot... borzalom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A témáról írva én is átgondoltam, van egy néhány üres bádogdobozom és az üvegben tárolás is több élelmiszeremnél még megoldható lenne. Fogok a dologgal foglalkozni.Nem kerestem ugyan, de én még nem láttam szögletes(praktikus) üveg tárolódobozt - ugyanis a hűtőben a helykihasználás miatt nyilván ez a praktikus. De majd utána-nézek ennek is.
      Vásárolni én is piaci kosárral, meg vászonzacskókkal járok, de azért van, amit hazáig mégiscsak beteszek a bolti nylonba (saláta, retek, stb)- aztán otthon már kiveszem...
      Nem könnyű dolog ez, de mindig arra gondolok: hát a nagymamám meg tudta oldani az életét műanyag nélkül ??? Igaz, mélyhűtőnk nem volt...de az összes többi tárolási hely az műanyag nélküli volt.

      Törlés
  3. Szűkszavúra fogtam a mondandómat . Én is üvegben tartok szinte mindent.Kiürült befőttesüvegekben-is.Állandóan hordok magammal vászonszatyrot, nagyon sok mindent abban hozok-viszek-tárolok.
    Kosaraim is vannak, abban vásárolok.
    Csatlakozom,hogy borzasztó ez a műanyagzacskó és flakon áradat.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A baj az, hogy a "tudatos vásárlók" száma az "egyéb vásárlókhoz" képes meglehetősen alacsony...
      És akkor arról még szó sem esett, hogy a "civilizált" világ a mocskát - többek között a műanyagot is - elviszi valahová jó messzire - aztán ott vagy az óceánba eresztik, vagy elégetik.
      Sehogy se jó ez....És nem vigasztal az állítólag "önmegsemmisítő" műanyag feltalálása sem.

      Törlés
  4. Nincs nagy választék a fagyasztóba csomagoláshoz,az igaz.Állandóra nem tudok mindent dobozolni és az is műanyag meg több helyet foglal,mint a zacskó.Viszont a levest,esetleg főzeléket,töltött káposztát és egyéb főttet vagy eltevésre spenótot,sóskát kocka vagy tégla alakú dobozokban lefagyasztom(a helykihasználás miatt jobb,mint a kerek doboz)majd ha megfagyott,egy mozdulattal kinyomom belőle és zacskóba teszem.Szépen sorban elférnek egymáson.Így raktam kockaformában passzírozott paradicsomot is.Tuti,hogy nem romlik meg,mint néha egy-két üveg szokott.Mivel egyszemélyes a konyhám,mindig marad húsleves,töltött káposzta és egyebek,mert nem tudok egy adagot főzni belőle.
    Lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÉN is dobozolok, nem csak a nyers, hanem a megfőzött és később felhasználandó ételekkel is. Nincs jobb ötletem. A paradicsomot még nem próbáltam lefagyasztani, de nekem még SOHA nem romlott meg. Valamit rosszul csináltál...Nem a pari a hibás :-)

      Törlés
    2. Mióta "saját" 3 tő paradicsom fánk van minden évben, így apránként először a fagyasztóba szétdarabolva gyűjtőm, majd ha összejött, annyi, amennyi, viz alá teszem, ott szinte magától a héja lejön, főzőm.... ha kihűlt turmixolom, újra főzőm...üveg...és vágni lehet majd olyan sűrű...természetesen van friss paradicsom is benne pár szem, de az héjasan...

      Törlés
    3. Szerintem az a gond,hogy nincsen spájzom,csak egy meleg spájzszekrény,aminek nincs szellőzése sem.Amúgy jól csináltam,azt hiszem,mert amikor volt spájz,nekem sem romlott meg.

      Törlés
    4. Vera: jó ötlet a részletben hűtés-majd egyben főzés. Ami nekem a kertben terem - (koktél) azt megeszem, vagy ha sok, elajándékozom a családomnak. Eltenni csak a normál méretűt szoktam. Sajnos az u.n. befőző paradicsom rohadt drága. Már régen nem tettem el olyant.
      Lélekajtós:(gondolom te vagy a második hozzászóló itt): Valószínű, hogy a tárolás helye sem mindegy....

      Törlés
  5. Az üveg szétfagy a fagyasztóba... mi más, .. mint műanyag doboz vagy zacskó?Darált piros nyers paprika és petrezselyem turmixolva jégkockatartóba.
    kancsóba szűrt vízzel főzők...sosem veszünk palackos vizet.

    A virágok miben vannak? cserép cserépbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszabb tárolásra még sosem tettem el semmit üvegben a fagyasztóba - de levest, főzeléket, tehát friss ételt már többször is. Nekem még nem fagyott szét semmi.Igaz, igaz jénai tálban teszem el, nem valami vékony-falu befőttesüvegben.
      És bizony igazad van, a virágok egy része SE cserép-cserépben van. Bármerre is nézel,mindenhol ebbe a rohadék műanyagba botlasz. Mert kényelmesebb, valószínű előállítani olcsóbb is mint az "igazi" anyagokat. Na de ha végignézed a történetet .... akkor csak drágább lesz az nekünk.

      Törlés
    2. Vera, van üveg és porcelán ami NEM fagy szét! Keresek hozzá fotót a netről és belinkelem!

      Törlés
  6. Mélyhűtőbe csak zacskó és műanyag, az üveg szétfagyna. Tárolás kosarak, fonott tálca. Liszt, stb. maradnak a zacskóban ill. cserépedényben. De ezek hétköznapi mennyiségek, tehát nem főzésre. Fűszerek, gyógynövények üvegek, papírzacskók. Én nem iszom palackos vizet, az uram igen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kisebb adagok rövidebb idejű tárolására én használok jénait a mélyhűtőbe - kétségtelen, hogy vagy felhasználás előtti napon kiveszem, vagy ha "frissen veszem ki" akkor nem abban teszem be a mikróba.
      Hm.... a mikró is megérne egy kis eszmecserét... Na majd legközelebb....

      Törlés
  7. MINDENKINEK, aki úgy tudja, hogy üvegben nem lehet fagyasztani!
    Vannak olyan üveg tárolódobozok, amiben nagyon jól lehet fagyasztani, mikrózni és olyan porcelán dobozok, melyeket a sütőbe is be lehet tenni.
    Természetesen mindegyiknek műanyag a záródó teteje, melyet mikróba és sütőbe nem ajánlott.
    A márkák, amiket én is már évek óta használok EMSA, LUMINARC (üveg) ARZBERG (porcelán).
    https://www.amazon.de/Luminarc-14055-Pure-6-teilig-rechteckig/dp/B003OW0A6A

    https://www.arzberg-porzellan.com/de/shop/produkte/frischhalteboxen-vorratsdosen/frischebox-mit-deckel-im-gk-18x18-cm-kuchenfreunde-turquoise/

    Magyar oldalakon is rékerestem a márkákra és az üveg tárolóboxok kaphatóak! Szeretettel ajánlom mindenkinek.
    Pl.: http://www.olcsobbat.hu/termek/emsa_clip_amp_close_uveg_muanyag_2_0_l-50536782c1a99fd528002cdf/
    http://www.olcsobbat.hu/termek/emsa_clip_amp_close_uveg_muanyag_2_0_l-50536782c1a99fd528002cdf/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zseniális vagy!!!!!!!KÖSZI!!!!!!

      Törlés
    2. Örömmel segítettem. :-) Használjátok egészséggel!

      Törlés
    3. Én is megnéztem, bevallom még sosem láttam ilyen tároló-dobozokat. Köszi.

      Törlés
  8. Bocs' nem tudom, ki mennyi idős... (senkit nem akarnék megbántani) én bizony erre a kis időre már nem foglalkozom pl. a fagyasztási kérdésekkel, amúgy sem nagyon eszem meg a házilag fagyasztottat sem. Így vagyok a vízzel is, nekem má' jó a csapvíz is. Úgy gondolom ( tévedhetek is ) talán nem a legolcsóbb (tekercsben 100 db.)nylon zacskót kell megvenni. Más : írják máshol,a vékonyabb nylonzacskót kiszakíthatja az a PET palackos "ötlet." (Az is igaz, a "lebomlónak hirdetett" nylon szatyor (zacskó) is kész átverés. (magam is kísérleteztem már vele, elástam egy muskátlis ládába - stb. Na, ennyit. Közeli hozzátartozóm épp' csirkéket "tasakol" és készül fagyasztani. (Nem izgatom fel a tegnap esti hírrel : arzén is lehet a csirkehúsban... :-) ) Rákkeltő lehet a csirke (Bocs,ha rosszul írtam be,- sietek egy találkozóra.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem nálam is marad - legalábbis egyelőre - a nylon-tasakos mélyhűtés.
      A pet-palackos zacskólezárás nekem se sikerült....

      Törlés