2017. január 11., szerda

Galuska




Próbáltam keresni a net-receptek között, de EZT a fajta krumplis-galuskát, amit én készítek, sehol se találtam. Fogalmam nincs róla, mióta eszem ilyent, de jó régóta, az az egy biztos. És gyanítom, még a nagyon-szegény-albérlős időm hagyatéka. Mindenesetre én szívesen eszem ebben az egyszerű formában is.

Tehát egy krumplit (=jobb helyeken burgonya) apróra kockázok, sós vízben kifőzök. Egy másik krumplit nyersen a legkisebb lyukú reszelőn lereszelek, kevés liszttel, egy tojással, sóval - és galuskát főzök belőle. Aztán a megfőtt krumplit meg a galuskát összekeverem, megszórom pirított prézlivel (gyengébben kedvéért: morzsával), és tejfölt teszek a tetejére.

Nem mondom, hogy diétás étel, de én nagyon szeretem. Egyébként, ha nem lenne a juhtúró ára a csillagokban, el tudom képzelni azzal is, tejföl helyett, és talán nem rontana rajta egy kis pirított szalonnakocka sem. De így - szegényesen -  is nagyon finom. 😋


8 megjegyzés:

  1. Nem ismertem. Látod, mindig tanul az ember.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem vagy fogyókúra-mániás - akkor próbáld egyszer ki, bár tudom, hogy "ízlések és pofonok..." - de szerintem ehetőbb, mint a rántott szöcske :-)

      Törlés
  2. Ez nagyon hasonló a sufnudli receptjéhez. http://pekeskifli.blog.hu/2010/04/07/sufnudli_zsenge_medvehagymaval_es_hazi_sonkaval
    Baranyában ezt sok helyen készítették, galuska formájában is.
    A gyerekek nálunk édesen (diósan, kakaósan, mákosan)is szerették.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igazad van, szerintem könnyen lehet, hogy ez is valami sváboktól öröklött régi családi ételünk volt. A medvehagymás variációt elég nehezen tudom elképzelni, az én fejemben a sufnudli édes :-)

      Törlés
  3. Én ezt nem hogy nem ettem, de még soha nem is hallottam. Nahát, miket nem adsz közkinccsé... Nagyon jól hangzik, minden tartozékát szeretem! Kipróbálom szalonnakockával, köszi. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a juhtúrót (én nagyon !) akkor esetleg kíséreld meg azzal is. De a szalonna mindenképp javít még rajta !

      Törlés