2017. január 21., szombat

Összekutyulva…





…de hogy milyen finom lett ! 😋



Leolvasztottam a nagy mélyhűtőt, rendezgettem fiókjaim tartalmát és több maradék félkész dolgot találtam.

Tehát: volt rizs (mindig főzök egy jó nagy adagot, lefagyasztom és csak annyit veszek elő belőle, amennyi egy adagnyi ételhez kell), volt kevés hagymával párolt darált hús, vegyes franciasaláta zöldségalap, főtt sonkáról levágott szalonnacsík. Mivel tegnap vettem egy aranyos kis fej kelkáposztát a piacon, ami talán főzeléknek sok is lett volna, ennek a leveléből levágtam néhányat és megfőztem. És ezeket szépen összeraktam rétegesen, tetejére került a sonka-kocka - és megsütöttem. Komolyan mondom, nagyon finom lett, céklasalátát ettem hozzá, hogy fokozzam a „színorgiát”.

Nagyon haragszom mindenféle pazarlásért, az étel-pazarlásért pedig különösen. És állítom, csak fantázia kérdése és minden maradékból lehet valami másféle ételt készíteni. És közben még az az öröme is megvan az embernek, hogy valami újat alkotott.  


4 megjegyzés:

  1. Magamra ismertem ebben az írásomban. Amikor a család egyedül hagy otthon maradékokkal, én is hasonlót szoktam kitalálni a rendelkezésre álló alapanyagokból. Nálam is ekkor lesz a legfinomabb :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan mondom, nem tudom megérteni, akik a maradékot, mint valami ócskaságot, semmire se jót, szemétre vetik.És az az érzésem, hogy a korunk-béliekkel, a takarékos életmód, mint stílus - sajnos - ki fog halni.

      Törlés
  2. Talán azért jellemző ez ránk, mert egy korosztály vagyunk? Én se dobok ki ételt )hacsak véletlenül valamit el nem felejtek) és rettenetesen bosszant, hogy mások mennyire pocsékolják az ételt és az abban megtestesülő munkát, energiát. Épp tegnap látta a férjem valami külföldi tv-n, hogy az amerikaiak az ételük felét kidobják. De ami még ennél is borzasztóbb, hogy Afrikában is kb. az étel fele megy pocsékba, a tárolás, a szállítás, a feldolgozás körülményei (rágcsálók, madarak, elszóródás, stb) miatt (ezt tavaly olvastam valahol).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az az én érzésem is, hogy az efféle "spórolás" csak az idősebb korosztályt jellemzi.A lehető legkomolyabban mondom, nálam semmi nem megy szemétbe, még a macska-maradék se, mert elviszem két utcával odébb a "szegények" kutyájának-macskájának, akik a fejemre másznak az örömtől, mert ilyent sosem esznek (látom) és a véges-véges-végleges maradékot eltakarítják a madarak.

      Törlés