2017. március 25., szombat

Aesopus: A szamár





Aesopus: A szamár

Volt egy paraszt, és volt annak egy szamara. A szegény állat egyszer csak megelégelte a sok ütlegelést, és bepanaszolta a gazdáját Zeusznál. – Adj nekem, uram, másik gazdát, mert itt igencsak szenvedek – könyörgött a szamár. Zeusz meghallgatta az állat kérését, és a szamár elkerült egy fazekashoz. 
Már jó ideje cipelte a súlyos fazekakat, amikor újra Zeuszhoz fordult, hogy az ismét enyhítsen a sorsán. A főisten nevetett az újabb kérésen, de engedett a szamárnak, aki egy cserzővargánál lelt új otthonra. 
De még be sem tette a lábát a varga házába, amikor meglátta, hogy új gazdája állatbőröket készít ki és mos puhára.. A szamár felsóhajtott: – Én nyavalyás, senkivel sem akartam megbékélni, s most íme, ez majd a bőrömet is le fogja nyúzni.  
Mert a jelennel sokszor elégedetlenek vagyunk, de nem biztos, hogy a jövő jobbat hoz. 
http://forum.index.hu
Kép: http://www.e-kepeslap.com/hatterkepek-14.html



Szoktam ilyesmiken gondolkodni. Nem mintha volna értelme...de azért szoktam.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése