2017. március 22., szerda

Egész-ség

Kerestem - találtam - megmutatom. Hátha van, aki nem ismeri még....

1. Dui Tuang pont
Ez az egyik legfontosabb étvágyszabályozó pont a testünkön. Pontosan az orr és a száj közötti területen fekszik. Ezt a pontot akkor érdemes masszírozni, ha stressz hatására falási roham törne ránk.



2. Az „étvágy” pont
A fülünkön megközelítőleg 200 biológiailag aktív pont létezik, amelyek masszírozása javítja a szervezet működését, serkenti az emésztést.




3. Tzechi pont
Hajlítsuk be a karjainkat, és masszírozzuk pár percig a hajlat külső részénél lévő felső pontot, amelyek a bélműködést javítják.




4. Tze-sang pont
A lábakon is sok, fogyást elősegítő pont van, de ezek közül is kiemelkedik a “hosszúélet pontja”, amely a térdtől lefelé, négy ujjnyira található. Úgy tartják, hogy ezen pont masszírozásával naponta akár fél kiló súlyfölöslegtől is megszabadulhatunk.




5. ougu pont
Ez a pont 5 cm-el a boka fölött húzódik, mégpedig a láb belső részén. Amellett, hogy ezen pont masszírozása segít a fogyásban, még a láb- és kézzsibbadást is feloldja, és megszünteti a szívpanaszokat is.




Figyelem! Nem kell túlzásba vinni a masszázst, elég egy percig nyomkodni a felsorolt pontokat.

Ezeket a fenti gyakorlatokat  itt találtam: 
http://tudnodkell.info/fogyas-sport-es-erolkodes-nelkul-csak-kitartas-kell-hozza 

És erről jutott eszembe, hogy vajon hányan ismeritek a gyógyító meridián pontokat, vagy a kínai szemtornát ?

Gyógyító meridián pontok: https://youtu.be/5wzhP1p65RM?list=PLI8ZBlPlQEMz2a1PokSIWMrSfjEHwj2Pz 
https://youtu.be/D3zPq0IB1gQ?list=PLI8ZBlPlQEMz2a1PokSIWMrSfjEHwj2Pz 
https://youtu.be/HAp0h5G8_xE?list=PLI8ZBlPlQEMz2a1PokSIWMrSfjEHwj2Pz 

Szem torna: https://youtu.be/HAp0h5G8_xE?list=PLI8ZBlPlQEMz2a1PokSIWMrSfjEHwj2Pz

3-2-1 meridián torna:
https://youtu.be/HAp0h5G8_xE?list=PLI8ZBlPlQEMz2a1PokSIWMrSfjEHwj2Pz

Nem, nem vagyok olyan rendes és szorgalmas, hogy minden nap csinálom, de azért hetente két-háromszor biztos - ha már igazi gyalogtúrákra és komolyabb tornamutatványokra nem is vagyok képes, ezeket még meg bírom csinálni. Kicsit megnyugszik tőle a lelkiismeretem....

4 megjegyzés:

  1. Nagyon hatékonyak. Volt idő, mikor jártam akupunktúrára és a probléma a kezelésekkel javult, majd teljesen megszűnt. 100%-ban hiszek benne. Van értelme, bizonyossága, logikája - nekem ennyi elég.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is hiszek az akupunktúrában, sőt a homeopátiában is, hiába van hülyeségnek kikiáltva. Tapasztalataim vannak - és meggyőződésem, hogy a tornával sem ártok magamnak.

      Törlés
  2. Érdekelne, hogy csinálod-e a szemtornát és ha igen, használ-e valamiben. Köszi előre is. Meg azt is, hogy felhívtad ezekre a figyelmet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, csinálom a szemtornát - habár, mint írtam nem minden nap (pedig bizonyára nem ártana), a 2-es dioptriájú olvasó szemüvegem több, mint 10 éves, én 72 vagyok és nem romlott a látásom. (Igaz a szemüveget sem tudtam "eldobni"...) Azt ne kérdezd, hogy ez genetika, vagy a szemtorna eredménye ...erre ugyanis nem tudok válaszolni. Én azt hiszem nem ártottam magamnak ezzel a pár gyakorlattal.

      Törlés