2017. május 19., péntek

Almás puffancs




Biztos mindenkinek van egy saját, príma receptje, de nekem is van….

Barátnőmtől kaptam egy szakajtó almát, s volt közöttük, hibás is, amit már nem nagyon lehet/érdemes tárolgatni. Kidobni semmit nem szokásom, ezzel is kezdeni kellett valamit.
Én még almát sosem fagyasztottam le, gondoltam kipróbálom, milyen lesz ? Lereszeltem a kishibásakat és lefagyasztottam a múlt héten. Ma elővettem belőle egy darabot és sütöttem egy csoda finom almás lepénykét.
Gyorsan ment, jó volt, ez a receptje:
(Minden csak olyan „gondolom formán” lett összerakva, mennyiségeket nem tudok írni…)
A reszelt almát összekevertem tejjel, tojással, zabpehellyel, darált földimogyorót, len- és szezám magot tettem bele, és egy kevés fahéjat.
Kevés cukrot is szórtam rá a végén – és egy tartalmas leves után, pompás ebéd lett belőle.

7 megjegyzés:

  1. Csak meg ne sértődj ! Szokásom mondani : ... sok van, mi csodálatos ! Bizonyára. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondtam, hogy mindenkinek ki kell próbálni. Én blogom, én receptem, stb.....

      Törlés
  2. Az összetevőket olvasva azt tudom rá mondani: mi lenne rossz benne? :) gyors, egyszerű, laktató, egészséges. Ennyi :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És nem kell eldobni azt az ételt, ami kicsit már öregecske, de még használható.

      (Hmmmm...Tán az emberekre is igaz ?)

      Törlés
  3. Hmm, ez fini lehet, alkalomadtán kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes - részben a takarékosság miatt, részben mert finom.

      Törlés
  4. Ha hasonló vagy már ráncos almánk van itthon, akkor nálam az többnyire palacsintatésztába kerül. Nagy lyukú reszelőn lereszelem miután meghámoztam, bele a kész palacsintatésztába és sütés. Ettől kicsit vastagabb lesz a tészta (attól függ mennyi alma kerül mennyi tésztához), de mi úgy is szeretjük, és így laktatóbb is.
    A Te recepted sem sokban különbözik, a magoktól, diótól még finomabb lehet!

    VálaszTörlés