2017. május 14., vasárnap

Egyszerű és nagyszerű a rántott kel

Készül egy hosszabb beszámoló - addig, míg befejezem, egy kis rövidet közreadok: 


Nem tudom, kinek a blogjában írtam mostanában, hogy én mennyire szeretem a rántott kelkáposztát s ígértem, hamarosan közreadom. Íme akkor az én receptem, ha kipróbáljátok, biztos vagyok benne, hogy máskor is fogtok csinálni ilyent.
Tehát a nagy kel-levelek erét kivágom, forró vízben cseppet megpuhítom, kiszedem, lecsöpögtetem. Egyesével tálcára téve, hosszában félbe hajtva nyugodtan le is fagyasztható és bármikor előkapható.
Aztán a félbehajtott levelekre jó esetben egy ujjnyi sonkás felvágottat esetleg sajtot teszek, de csak úgy magában  is igen finom.
Ezután felcsavarom, egy fogpiszkálóval rögzítem, és panírozom. Ha marad tojás a panírozás után, abba kevés morzsát és jó sok magot (len és szezám) teszek, majd pomposnak azt is kisütöm, a kelkáposzta tekercsekkel együtt.
Én még nem ettem hozzá salátát, de pl. akár fejes, akár uborkasalátával is el tudom képzelni. Egyszer kipróbáltam kevés vegetás tejfölt csepegtetni a tetejére, azzal se volt rossz.
Próbáljátok ki, biztos vagyok benne, ízleni fog !




12 megjegyzés:

  1. Nem is hallottam róla, biztos vagyok benne, hogy kipróbálom!! így olvasva is arra gondoltam: mitől volna rossz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt én nagyon rég, "kényszerűségből próbáltam ki - olyan szép nagy kelkáposztát kaptam, hogy abból képtelenség volt mindből főzeléket készíteni - így jött a rántott kel-levél gondolata, amit azóta rendszeresen készítek - tényleg nagyon finom. Remélem ízleni fog nektek is.Mellesleg a rizzsel, fűszeres darált hússal rakott kel is igen finom.

      Törlés
  2. Guszta.. ha rántott, eleve nem lehet rossz...

    //eszméletlen a nyárfa... mindent belep,mindenhova rámegy,szó szerint a szemedbe, szádba is...nem lehet összetakarítani.Szerintem felettünk görcsönyi úton van még fa...///

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nocsak, ezek szerint te is "rántott mindenféle" kedvelő vagy ? :-) Nem tudom kipróbáltad-e a krumplit, répát, hagymát rántva ? Azok is finomak. Az ember néha kényszerűségből egész jó dolgokat tud készíteni....

      Törlés
  3. Ez annyira jól hangzik, hogy már ma este ki is kell próbáljam... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogsz csalódni, de ha megírod, ízlett-e megköszönöm.Kíváncsi vagyok....

      Törlés
  4. Nem vagyok egy nagy kelkáposzta fogyasztó (sem) - talán -leginkább- a frankfurti levest eszem meg. Minden bizonnyal az itt olvasható étel is jó...lehet.
    (2) Nem olyan régen ... láttam egy filmet (valamelyik magyar csatornán) állítólag a németek nagyon kedvelik a kelkáposzta chipet. Érdekessége : nem sütik ki olajban !- kíméletes módon szárítják (?)-miután megszórták valami "titkos" fűszerükkel. Bár nem nagyon kutakodtam most utána, látom van magyar kelkáposzta chips recept is,- de ha jól értem (?) sokkal olajosabb. Ráérőbb kísérletezőknek jó időtöltést !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, egyszer hozok neked kóstolni.A frankfurti levest is szeretem, de szívesen megeszem a főzeléket is.Hogy chipsnek milyen ? nem tudom,próbáltam néhány zöldségből készültet (répa, cékla) - nekem azok nem ízlettek.

      Törlés
  5. Biztosan finom. Édeskáposztát rántottam többször. A forrázott levelet kis batyunak kell összehajtani, s törlő segítségével kilapogatni belőle a vizet, majd panírozni, sütni. Hagymás törtkrumplival, paradicsomszósszal tálalni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez se lehet rossz. Érdekes, hogy gyerekkoromban ilyen ételeket sosem ettünk - pedig nem valami "kunsztos" dolgok ezek...
      Pl. a kelből csak főzelék volt. Még frankfurti leves se...

      Törlés
  6. Én sem ismertem, de olyan ötletes, hogy én is kipróbálom. Sajttal fogom tölteni és én is "magozom". :-) Köszi szépen!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó étvágyat hozzá - szerintem ízleni fog !

      Törlés