2017. július 1., szombat

Temetésen voltam



Lehet rám mondani, hogy kissé buggyant vagyok, vagy bármit, de én bizony ma de.10-től esti 21 óráig percről percre végigkövettem a TV-ben Helmut Kohl temetési gyász-szertartását.

Ilyen temetés nem volt eddig még Németországban sem – tudtam a „műsort” – előző nap már a híradó mutatta a helyszíneket – mert nem is egy helyen volt búcsúztatója. Rengeteg híres politikust láttam – engem az ilyen „katonai pompával” történő, tisztelet-adó temetések meghatnak – igazából nem tudnám az okát megmagyarázni. De talán az ünnepélyessége, a komolysága, a különlegessége…
 
Brüsszel
 
Jean-Claude Juncker búcsúbeszédét mondja

Kétségtelen különös volt ez a gyász-szertartás, több okból is. Nem nagyon szoktak - még ha híres emberről van is szó – több helyen búcsúztatókat tartani. Olyant se hallottam, hogy valakinek a fiait az „újfeleség(ecske)”  kitiltja saját apjuk házából és a temetéséről, hiszen a kancellár fiai nem „vehettek részt” a temetésen. Persze ennek is külön meséje van – de az azért kiderült számomra, hogy minden ember, még a leghatalmasabbak is (vagy azok különösen?) bizony befolyásolhatók. Mert azt nem hiszem, hogy egy apa normális ésszel „kitiltja” otthonából és temetéséről saját szülötteit… Fura „ízt” hagyott ez a sztori szerintem mindenkiben, bennem is, és cseppet sem tette szimpatikussá a más okból sem kedvelt kis özvegye(cské)t.

Kohl és fiai anyjuk, Hannelore temetésén

Straßburgban Jean-Claude Juncker az EU elnöke búcsúzott tőle talán a legbarátibb szavakkal, bár Clinton és Merkel is  meghatott szavakkal vett búcsút a hajdani kancellártól.  A koporsót  először helikopterrel Ludwigshafenbe, majd  innen az ’MS Mainz’ hajón szállították át Speyerbe,  ahol a gyászmisére a  speyeri székesegyházban került sor.

Az 'MS Mainz" hajón

A speyeri dómban

A konvoj...
Az utolsó részletből, magából a temetésből, a nagyközönség ki volt zárva, de köztudott volt, hogy Kohl egy különleges helyet választott végső nyughelyének, nagy fák között és egy játszótér közelében….
Utolsó útja 10 órán át tartott – és én végig kitartottam. Ilyen több az én életemben már úgyse lesz.
Nyugodjék békében !

Képek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése