2017. december 21., csütörtök

Ismerted ? Én nem…Nos, ez a szeneció (Senecio rowleyanus)


Magyar nyelvű wikipedia leírás még nincs is róla, csak ez (fordítóval persze olvasható): https://en.wikipedia.org/wiki/Senecio_rowleyanus

A kanadai szeneció 'gyerekecske'


Kanadában élő kis barátnőm küldte ezt a fenti képet, amire igencsak rácsodálkoztam. Én ilyent még egyetlen botanikus kertben sem láttam (vagy elkerülte a figyelmemet) – pedig milyen cuki kis növényke. Írtam is a barátnőmnek, holtáig tanul az ember, minden nap szembejönnek velem érdekességek, újdonságok, tele a világ csodákkal. Kár, hogy keveset tudunk megismerni belőlük nyúlfarknyi kis életünk során…
(Azért ez nem túl gyakori növény, vagy még nem „divatos”  mert a neten sincs túl sok kép és szöveg fent róla.)
 
Amíg kicsi, ilyen....


zöldborsólevelű szeneció (Senecio rowleyanus) egy nagyon furcsa külsejű növény. Vékony, lelógó hajtásain fejlődő levelei borsószemekre hasonlítanak, tömött fürtöt alkotnak.
Tavasztól kezdve, fehér virágok megjelenésére is számíthatunk. Igénye és gondozása, a többi pozsgás növényéhez hasonló.

...aztán, ha megnő, ilyen is lehet...
Képek:

4 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes és szép. Szeretem az ilyen különlegességeket! Úgy tűnik, hogy már láttam valahol, pozsgásra gondoltam azonnal az első kép alapján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én különösebben nem szeretem se a kaktuszokat, se a pozsgásokat (=értsd, nem vágyom rájuk) de ez nagyon tetszik. Hogy miket tud produkálni a természet ! Szédületes.

      Törlés
  2. huhh, de szép! egyszer hátha megjelenik nálunk is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://www.oazis.hu/disznoveny/802-senecio-rowleyanus
      Ha jól értelmezem, e lap szerint nálunk is kapható már. Azt nem tudom, a cserépnyi kicsinykéből mennyi idő alatt lesz olyan gyöngy-vízesés szerű gyönyörűség ?

      Törlés