2019. január 22., kedd

Az ember már tényleg nem tudja, mit csináljon….


Most ezt olvastam:

A legegyszerűbb és legokosabb megoldás kikapcsolni a számítógépet – és elmenni helyette egy nagyot sétálni….
Na jó, de ha éhesen hazaérkezel, kezdődik a gyötrődés elölről: Mit egyek/ehetek/ihatok ???


Hát nem volt sokkal egyszerűbb drága nagymamámnak ? Aki többnyire csak lepihent, összekulcsolta a kezét és imádkozott magában. Aztán a bajok elmúltak. Valahogy…maguktól, vagy ki tudja mitől….

Én meg ki se állok másból, csak „egészségesen” akarok táplálkozni és naponta felfedezek valamit, hogy  74 éve semmit se csináltam jól…Naponta nő bennem a bűntudat és a reménytelenség… Akárhogy is igyekszem, valamit biztos rosszul csinálok. Hát akkor ne is csodálkozzam, ha előbb-utóbb meghalok.




 

12 megjegyzés:

  1. A mesterséges édesítőszerek mérgek, ez már régóta "köztudott", ne fogyassz ilyet. Inkább mézet fogyassz az egészséges, és tele van ásványi anyaggal, vagy cukrot, de kevesebbet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fentiek elolvasása után én is így gondolom....

      Törlés
    2. Ugyanezt írnám én is mint Endre. Cukrot csak akkor használok, ha a méz nem opció, egyébként ha lehet cukor nélkül.
      Kiegészíteni a tejjel tudnám. Tehéntejet sem fogyasztunk már évek óta idehaza. Ilyen termékek akkor csusznak be, ha "idegenben" eszünk.

      Törlés
    3. Tegnap "átálltam"....Méz van itthon bőven.
      A tejről képtelen vagyok lemondani. (Előbb lemondanék pl. a húsról) - pedig évek óta csak laktózmenteset iszom/használok, de nem tudom tej nélkül elképzelni az életemet. Persze vastagabb pénztárcával esetleg lehetne próbálkozni a növényi tejekkel is, de hát....

      Törlés
    4. Növényi tejeket lehet magunknak is előállítani. Ismered Mági blogját? Azon túl, hogy gyengéd szeretettel írja mind egészséges és hasznos. De más receptek is vannak fenn a neten. Itt találod Mági receptjeinek listáját: http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2014/12/tartalomjegyzek-etek-etel-ital-20141227.html

      Törlés
    5. Igen, jártam már arrafelé, majd benézek ismét.

      Törlés
  2. Valamivel mindig sokkolják az embert! Volt olyan időszak mikor a cukrot találták mumusnak most az édesítőt? Volt hogy a zsír volt tiltólistán az olaj előnyben majd változott ez is.Érdekes a nagymamáink idején ették a zsíros fűszeres ételeket megérték a 86 évet úgy hogy orvost nem ismerték!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, hogy hányszor eszembe jut nekem is a Nagymamám ? Nem csak az étkezéssel kapcsolatban....Mintha mi magunk - vagy a körülöttünk élők - készakarva nehezítenék meg az életet, ami ilyen dilemmák nélkül is elég nehéz.Már nem egyszer fordult meg a fejemben, hogy az efféle hírek valami másról, valami sokkal fontosabbról akarják elterelni a figyelmünket....

      Törlés
  3. 94 éves ismerősöm van, az semmi egészségeset különösebben nem eszik, a TESCO-ban vásárol mindent. Igaz mindenből elég keveset eszik, ennek ellenére olyan szinten van, és látja el magát, mintha 70-en lenne. A körülötte élőkön mindig kiüt valami, mondják is, hogy ez, meg az okozta, ő ugyanolyan hatásoknak van kitéve, mégsem fog rajta semmi rossz, szerencsére... és kívánom neki, hogy még sokáig így legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre mondaná mindenki, hogy ja, a gének ! És bizonyára ebben is van igazság. Egyben azonban biztos vagyok, hogy én kevesebb "rossznak" voltam kitéve, mint a nálam 30-40 évvel fiatalabb generáció és a kedves ismerősöd - a kora miatt - még kevesebb rosszal találkozott fiatal korában - amikor (szerintem) sok minden eldől. Hogy ez esetleg épp "szűkös éveket" jelentett ? Igen lehet, hogy az a fajta "bőség" amiben élünk, nem feltétlenül egészséges.

      Törlés
  4. Én meg úgy gondolom, hogy mindenből a mérték a lényeg, amit magyar embernek nagyon nehéz betartani. Sokféle dolgot meg kell kóstolni, de egynél sem szabad igazán leragadni. Pontosabban: változatos étkezés. Lehet inni "üres" teát, cukrosat, mézeset, édesítőszereset, tejjel, citrommal, stb. és ez mindenre vonatkozik. Általában az emberek kiválasztanak néhány ételt és ott leragadnak, vagyis, a szokásaikat nem hajlandók megváltoztatni. Kár! Csodás a gasztronómiai felhozatal! Ezt akkor tapasztaltam, mikor eü.-i okok miatt változtatnunk kellett. Az, hogy meddig élünk nem csak életmód kérdése, hanem genetika is. Ott a "kód", amivel születünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még le se "tekertem" a kommentedig, amikor B.E.-nek válaszoltam, és mit írtam ? azt, hogy a bőség is árthat. A bőség alatt nem a változatosságot, hanem a mennyiséget értem. Értetlenül állok a hamburger/pizza és kóla-imádó-fogyasztó fiatal társadalom előtt - még akkor is, ha az időhiányra hivatkozva kapkodnak be valami gyors-kaját. És én is azt vallom, nagyon sok jó és egészséges étel van - csak meg kell(ene) valakinek csinálni./=főzni-sütni)
      Abban maximálisan egyetértek veled, hogy az életkor genetika függvénye is.

      Törlés