2019. február 23., szombat

A Hold meg az ISS


O.K. – tudom, rendkívül elfogult vagyok, ha az ISS, vagy bármi „űr-ös” téma kerül a szemem elé. Rögtön figyelek, tévét-nézve fülelek, mert nem és nem és nem tudok betelni a témával: felettünk 400 km-re, 7,66 km/s-os sebességgel, a földgolyót másfél óra alatt megkerülve, egy kis fémkasztliban emberek ülnek/vagyis repülnek körbe körbe.
(https://hu.wikipedia.org/wiki/Nemzetk%C3%B6zi_%C5%B0r%C3%A1llom%C3%A1s)    
És akkor jön egy picurka ember, max. 2 m magas + a fényképezője „csövei” , itt lent áll a Földön, felfelé les - és lefényképezi ezt a fantasztikus száguldást. És nem akárhol, hanem pont a Hold előtt.

Én csak ámultam-bámultam a képek láttán. Lehet, hogy az ide járó olvasóim közül senkit a világon nem érdekel ez a téma, de én érdekesnek tartom a hírt, hát ezért írom le a gondolataimat. Aztán – ha megérem – milyen jó lesz X év múlva visszanézni ! Amikorra már a Hold túloldalának „felfedezésén” is túlleszünk, meg a csoda tudja, mi mindenen…
Hiszen Gagarin már történelem, s mégis, a mai napig beszélünk róla, ha bármiféle égi felfedezés szóba kerül.
Én nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz az ISS sorsa. De valószínűleg 100 %-os biztonsággal ezt senki se tudja.

További képek láthatók itt:






10 megjegyzés:

  1. Ugye nem feledkeztél meg a Zselici Csillagpark látogatásáról. Nézd meg a programjaikat, annyira ott lenne a helyed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem én nem is egyszer... Csak hát a csillagnézésre inkább nyáron kerítenék sort. De akkor is igencsak kell hozzá a szerencse, hiszen CSAK jó időben lehet csillagokat nézni. Előre kell jelentkezni és gondolom, ha jelentkeztél de mégis borús az ég, a pénzedet nem adják vissza....
      Talán majd nyáron próbálkozom...

      Törlés
  2. Igazából a fotó a "hír", nem? Ügyesen csinálta, hogy a Hold is benne van, izgalmas! Nekem még a sima repülő is...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jól gondolod. Én nem vagyok valami nagy fotós, de annyira elámultam ezen, hogy valaki képes ilyent készíteni. Igen, sokszor láttam már az ISS-t (gyakran nézem a térképen, merre jár - s ebből kikövetkeztethető, hogy láthatom-e) - de mindig csak egy picuri kis csillagocskának tűnik. Hát ezért csodálom ezt a fotó-sorozatot.

      Törlés
  3. Ezt láttam én is, az időképen volt, nem tudom hányszor megnéztem, ámulatba ejtett. Ilyen pillanat jó, ha egyszer adódik az életben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szerencsén és a szuper felszerelésen kívül kell hozzá "tudás" (=információ, csillagászati ismeret) - mert én bizony hiába szeretnék ilyen képet készíteni, bizony nem tudnék. Én azért ettől függetlenül midig annyira meghatódom, elámulok, ha látom őket átsuhanni felettem az égen. Sok filmet láttam az űrhajón belüli életükről, a kilövésről, a fel- és leszállásról - a "kupolában" történő fényképezésről - szóval szinte ismerem az ISS-t - és talán pont ezért nem győzöm csodálni azt a felettem igen gyorsan elsuhanó picuri kis fénypontot ami "Ő".

      Törlés
  4. Nehéz eldöntenem,hogy mi a fontosabb (a téma kapcsán) - a múlt vagy a jövő ? A múlthoz talán csak annyit, hogy 1970-ben ( Apolló-13) (állítólag) volt aki látta (észrevette) a baleset kezdetét,- ( bár nem tudom volt-e róla fotó ill. ki lehetett.)Hogy Gagarin volt-e az első (ki-ki döntse el maga - igaz volt-e, hogy Kínában szállt le az "első ember" aki a kozmoszban járt. ( A további "konteo-elméletekről" most szót sem, - ahogy a jelenlegi kínai holdra szállást is " sokak szerint kamu a kínaiak holdra szállása) (újságcikk címe)Persze, mindezekkel nem azt akarnám mondani, hogy ne érdekelne a téma... Majd kifelejtettem : reggelente én is nézegetek felfelé... (06 órakor)- de arról már "letettem," hogy pl. a Holdat fotózgassam... :-) [ Mint "kertész"... (nylonparazt...) várom is pl. a (kínai) kísérleti kert (!) eredményességét ! - 0,8 literes dobozban... (burgonya, virágmagok és selyemhernyó pete..)] - (jövőkép )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra a múlt és a jelen fontos. Jövőm már nem túl sok lehet.

      Törlés
  5. (Kissé "zavart," hogy nem tudtam,- sikerül-e hozzászólást írnom. Talán azért lett annyi hiba, az első szövegemben.) Mellesleg épp' láttam a (magyar) híradást, hogy "Fellőtték az első izraeli Hold-szondát " - ( bár...ezt a témát is érdemes több helyről "megismerni" ( Írom én is : már akit érdekel.) Ami talán fontosabb (?) - olvastam a 2019-es terveket is... ( "Magáncégek veszik át a világűrt 2019-ben" ) - ami talán elősegíti (?) - hogy még többet tudhassunk meg a tőlünk távolabbi helyekről,- ( mert - szerintem- elég sok mindent nem osztanak meg velünk" a "nagyok."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is azt gondolom, hogy nagyon sok mindent eltitkolnak előlünk. De tenni ellene nem nagyon lehet.

      Törlés