2019. február 6., szerda

Az új pécsi parkoló-órákról....

Szégyenszemre sírva fakadtam tegnap az egyik csodálatos, új parkolóóra előtt.... Képtelen voltam ugyanis parkolójegyet váltani....

SEMMI tájékoztató nincs felragasztva (a hozzám hasonló hülyéknek), hogy miképp is kellene kezelni az automatát. Ott ácsorogtam, mígnem jött egy hasonló korú öregúr. Ő se ment semmire....
Akkor már együtt szidtuk annak a legutolsó ősét is, aki ezt így "rendezte" - hogy milliókat lehetett kiadni az automatára, jó rendesen megemelték a parkolási díjakat - de arra nem futotta, hogy egy kis tájékoztatót felragasszanak a parkolni szándékozók megsegítésére.
A problémát végülis egy fiatalember oldotta meg, ugyan elsőre neki sem sikerült, de aztán a második, vagy harmadik nekirugaszkodásra kapott jegyet, s aztán segített nekünk is a jegy megszerzésében...

Ma aztán (már lenyugodva) felhívtam a BIOKOM- ot, ott végre (nagy nehezen, mert az se volt egyszerű a régi, tévesen és hibásan fent lévő céganyagok miatt) - na de megtaláltam a parkolás menetének leírását.

Most ide írom, hátha valakinek ez segít, hátha más se tudja, hogy mit, hogyan kell csinálni - aztán az ellenőrök nem nézik, hogy miért nincs parkolójegyed...mert segíteni nem, de büntetni azt rendesen tudnak.

Tehát akit érdekel, itt megtalálja a parkolási díj "egész egyszerű" kis menetének leírását:

https://www.biokom.hu/wp-content/uploads/2019/01/Kezel%C3%A9si-%C3%BAtmutat%C3%B3.pdf


Kép: https://piacesprofit.hu
 

8 megjegyzés:

  1. Én a jegyváltással vagyok így.
    Az automata nagyon jól navigál egészen addig, míg a fizetésre nem kerül sor. Itt izgalmas feladat elé állítja az embert:
    1. bankjeggyel akarsz fizetni, akkor ugyanazon címlet nem minden példányát fogadja el, hogy milyen alapon válogat, nem tudom.
    2. kártyával akarok fizetni, az esetek többségében kiköpi.
    Tehát, marad a pénztár, de az csak meghatározott napokon van nyitva, vehetsz a sofőrnél is, de az mint kényelmi szolgáltatás, lényegesen drágább.
    Hála az égnek, már szinte minden járművön, kivéve villamos, van automata, ahol pay-pass kártyával vehetsz jegyet, de csak azoknak megoldás, akiknek van ilyen kártyájuk.
    Marad a tömbjegy, ami a lehetőségek közül a legolcsóbb. Végül is a legoptimálisabb megoldáshoz jut el a kedves utazni vágyó, aki amúgy nem bérlettel akar utazni.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagy szerencsém, hogy Pécsett egy bizonyos kor felett (nem is tudom pontosan, most ez mennyi, 60, vagy 65 év) nem kell a buszon fizetni. Nekem "bosszúságnak" marad ez a parkolós dolog. De !
      Tudomásul veszem én, hogy bizonyos dolgokat meg kell újítani, modernizálni, stb...Csak hát miért nem kap a használó megfelelő segítséget ? Ezen, kifejezetten CSAK ezen vagyok felháborodva.

      Törlés
    2. Igen, a 65 év feletti kétlábúak ingyen utaznak, de ez nem vonatkozik a 4 lábúakra.
      PZs

      Törlés
    3. A városi buszon kell értük fizetni ?
      Persze nem tudom Pécsett mi a helyzet, kutyával még nem utaztam városi buszon - és a távolsági ill. vasúti nehézségekről is csak tőled kaptam infót. Sajnálom, hogy ez téged (és bizonyára másokat is) megakadályoz abban hogy bárhová elmehessetek.Kutyával !

      Törlés
  2. Nem akarnám védeni a BIOKOM-ot, lehet,hogy én más dolgok miatt gyakrabban nézegetem a honlapjukat,amivel semmi bajom. Igaz, épp' a parkolást azt nem kerestem rajta,de azt tudom, hogy az újságok többsége eléggé részletesen megírta mi a leendő az új órákkal. Volt róla video is. Már sértődés ne essék, talán nem kell olvasatlanul kidobni az ingyenes újságot sem. (vagy legalább átlapozni...) Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy nekem - elsőre - sikerülne jegyet váltanom. Ami viszont biztos : nem mérgelődnék és nem sírnék és pl. a BIOKOM-ot sem hívnám fel. Még szerencsés, hogy nem a D.Napló-nak írtál. :-) ( Mellesleg a hirtelen harag sosem jó...)

    VálaszTörlés
  3. Nem árt, ha az ember ezt előre kinyomtatja (akkor plusz költség lesz még a papír meg a festék) és azt olvasgatja az automatánál, ha elakadna... Hát elég sok lépésből áll, és mennyi adatot kér... Én soha nem parkoltam még Pécsett fizetős helyen, vagy keresek házak mellett belső parkolót, vagy inkább busszal megyek, de én ennek a városnak egy fillért sem adok, az biztos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinyomtattam. Ma ezzel a (8=NYOLC) lapocskával el fogok menni egy parkolóórához és gyakorolni fogom.
      De képtelen vagyok megemészteni, hogy miért nem lehet a működés menetét kiírni a gyengébbek kedvéért ?(- és azt hiszem nem vagyok egyedül...)
      Nem mindenki olvassa a pécsi újságszemeteket és nem mindenki használ internetet. Ő hogyan értesül a csodagép működéséről ? csakis a saját kárán....

      Törlés